Czyny nieuczciwej konkurencji w reklamie – reklama wprowadzająca w błądUstawa o zwalczeniu nieuczciwej konkurencji wskazuje wprost kilka zachowań z zakresu reklamy, które uznaje za niedozwolone.
W szczególności,
zabrania prowadzenia reklamy, która wprowadza klienta w błąd i może przez to
wpłynąć na jego decyzję co do nabycia towaru lub usługi. Przy ocenie reklamy
wprowadzającej w błąd należy uwzględnić wszystkie jej elementy, zwłaszcza
dotyczące ilości, jakości składników, sposobu wykonania, przydatności,
możliwości zastosowania, naprawy lub konserwacji reklamowanych towarów lub
usług, a także zachowania się klienta. Na tle uregulowania dotyczącego wprowadzającej
w błąd reklamy bliższego wyjaśnienia wymagają przede wszystkim dwa elementy –
co jest rozumiane pod pojęciem reklamy, a ponadto, jakiego rodzaju przekaz
reklamowy może podlegać ocenie na gruncie omawianego przepisu.
Więcej informacji w nr 4, listopad 2013 r. kwartalnika Food-Lex.
pełna lista aktualności
|