Rynek wód butelkowanych wzrośnie w tym roku o min. 5 proc.- Estymujemy że rynek wód butelkowanych wzrośnie w tym roku o min. 5 proc., ale są to prognozy bardzo ostrożne i raczej zakładające kiepskie lato. Rynek będzie nadal rosnąć ze względu na fakt, że około 30 proc. Polaków nadal nie pije wody butelkowanej każdego dnia. Drugim czynnikiem jest rozwój zdrowej tendencji stylu życia - mówi serwisowi portalspozywczy.pl, Aleksandra Dłużewska-Fil, Trade Marketing and Category Development Manager w Nestle Waters.Rynek wód butelkowany cały czas się rozwija. Jak podaje Aleksandra Dłużewska-Fil, rok 2012 nie odznaczył się większymi anomaliami pogodowymi, jak w 2011 r. (dwa miesiące deszczu zamiast lata) czy 2010 r. (dwumiesięczne upały ponad 30 proc.), a sprzedaż wzrosła o 7 proc. w ujęciu wolumenowym. - To oznacza że zakupy wody stają się trendem całorocznym, co jest efektem zmian nawyków polskich konsumentów - rośnie świadomość roli wody w funkcjonowaniu organizmu bez znaczenia na porę roku - dodaje.
Rynek wody rośnie szybciej wolumenowo niż wartościowo . - Jest to związane z rozwojem marek własnych i obniżenia średnich cen z 1,5 litra formatu (ze względu na promocję). Przewidujemy, że będzie nadal szybko rosnąć małe rozmiary i smak wody, które tworzą wartość kategorię - trendy konsumenckie będą pomocne w osiągnięciu tych korzyści - mówi przedstawicielka Nestle Waters.
Jak tłumaczy, motorem wzrostu kategorii wody są: wody smakowe, woda czysta delikatnie gazowana oraz podsegmenty wód impulsowych tj. wody dla dzieci, wody sportowe, wody importowane.
(Źródło: www.portalspozywczy.pl).
pełna lista aktualności
|