Edukacja i promocja, czyli piąta odsłona „Jedz smacznie i zdrowo” firmy NestléCzy Polacy odżywiają się zdrowo? Dla ponad 41% z nich regularne jedzenie śniadania, obiadu i kolacji to podstawa odpowiednio zbilansowanej diety. Prawidłowo, czyli pięć posiłków dziennie je zaledwie 13% Polaków. W odpowiedzi na ten problem powstał pomysł na tegoroczną edycję akcji „Jedz smacznie i zdrowo” firmy Nestlé, która będzie edukować Polaków o znaczeniu regularnego spożywania pięciu posiłków dziennie. Akcja trwać będzie od 20 sierpnia do 14 października, a w jej ramach zaplanowano ciekawą kampanię promocyjną.
Edukacja
Jak wynika z badania „Trendy w zwyczajach żywieniowych Polaków”[1],
przeprowadzonego przez instytut badawczy Ipsos aż 79% Polaków uważa, że odżywia
się zdrowo. Niestety nie oznacza to, że pozytywne myślenie o nas samych,
przekłada się na działanie. Zaledwie 13% Polaków je regularnie pięć posiłków
dziennie.
Nestlé chce, by Polacy zaczęli zmianę niewłaściwych
przyzwyczajeń żywieniowych właśnie od świadomego jedzenia pięciu posiłków
dziennie. Dzięki temu poprawi się ich koncentracja, zyskają energię do
działania i co najważniejsze, uregulują swoją dietę. Firma wychodzi z
założenia, że skuteczna zmiana niewłaściwych nawyków żywieniowych jest
możliwa nie dzięki rewolucji, tylko ewolucji! Dlatego w 2008 roku powstała idea
projektu „Jedz smacznie i zdrowo”, który edukuje Polaków w dziedzinie zdrowego
żywienia. Edukacja żywieniowa to proces, który wymaga czasu i odpowiednich
narzędzi.
Narzędzia edukacji
Na
specjalnie przygotowanej platformie edukacyjnej na stronie internetowej www.nestle.pl będzie można znaleźć
informacje o roli regularnego jedzenia pięciu posiłków oraz przygotowane przez
specjalistów ds. żywienia firmy Nestlé przykładowe
menu na siedem dni.
Dodatkowo będzie można wypełnić test „Sprawdź jak jesz”, który
analizując nasze nawyki żywieniowe, podpowie nam, co trzeba zmienić w
codziennym jadłospisie. Na www.nestle.pl zostaną
opublikowane również informacje instytutu badawczego Ipsos na temat sposobu
odżywiania się Polaków.
Posiłki mierz z Nestlé
W ramach akcji firma Nestlé przygotowała mobilną aplikację, która
samoistnie będzie przypominać o porze na posiłek. „Posiłkomierz” będzie
można pobrać na stronie internetowej projektu i zainstalować go w swoim
telefonie komórkowym. Będzie ona dostępna na telefonach komórkowych
wyposażonych w system operacyjny Android lub iOS.
W ramach aplikacji będzie można
wypełnić test na temat nawyków żywieniowych, poza tym każdego dnia otrzymamy
porcję wskazówek i ciekawostek żywieniowych. Najciekawszym mobilnym
rozwiązaniem będzie opcja „Przypominacza posiłków”. Wystarczy podać godzinę, o
której wstajemy, a aplikacja samoistnie zaplanuje nam godziny pięciu posiłków.
Kiedy będzie się zbliżała odpowiednia godzina nasz telefon wyda odpowiedni
dźwięk.
Kampania promocyjna
W ramach tegorocznej edycji, w dniach od 20 sierpnia
do 14 października 2012, odbędzie się ogólnopolska loteria, w której
codziennie przez 56 dni z rzędu, będzie można wygrać atrakcyjne nagrody:
nagrodę pieniężną o wartości 5.000 złotych na karcie przedpłaconej lub 1 z 15
ekspresów NESCAFÉ Dolce Gusto wraz z zapasem kawy. Aby
wziąć udział w konkursie wystarczy kupić 5 objętych promocją produktów z szerokiej
oferty Nestlé, zachować paragon i opakowania, a następnie wysłać SMS o
treści „Nestle.numer paragonu” pod numer 71551 (koszt 1,23 zł brutto) albo
zarejestrować swoje zgłoszenie na www.nestle.pl.
Dodatkowo w konkursie
organizowanym w sklepach sieci Tesco będzie można wygrać markowe tablety, zaś w
sieci Carrefour markowe smartphone'y. Aby je wygrać, wystarczy również kupić 5
objętych promocją produktów Nestlé, zgłosić się do konkursu oraz prawidłowo i
jak najszybciej odpowiedzieć na pytanie związane ze zdrowym odżywianiem. Akcja
specjalna trwać będzie w: Tesco 6.09-3.10, Hipermarketach Carrefour
29.08-10.09, Supermarketach Carrefour 1.09-30.09. Kupując jednorazowo pięć produktów w
czasie trwania akcji specjalnej w danej sieci, będzie można zgłosić się
zarówno do loterii ogólnopolskiej, jak i do konkursu dedykowanego Tesco czy
Carrefour, na zasadach określonych w regulaminie danej promocji.
W akcji
weźmie udział bardzo wiele produktów Nestlé: płatki NESTLÉ i NESVITA, produkty
WINIARY, słodycze np. KIT KAT, LION, PRINCESSA, JOJO, lody m.in. MAHATTAN,
MÖVENPICK, LA CREMERIA, kawy NESCAFÉ, wody np. NAŁĘCZOWIANKA oraz wybrane
produkty dla dzieci NESTLÉ, GERBER, BOBOFRUT (promocje nie będą obejmowały
m.in. preparatów przeznaczonych do początkowego żywienia niemowląt i produktów
marki Purina). Szczegółowa lista produktów Nestlé objętych konkursami dostępna jest na stronie www.nestle.pl
Dodatkowym
wsparciem tegorocznej edycji „Jedz smacznie i zdrowo” będą zorganizowane w
drogeriach Rossmann i na portalu rossnet.pl działania edukacyjne związane
z żywieniem niemowląt i dzieci. Każdy będzie miał możliwość wypełnienia ankiety
dotyczącej odżywiania. Na podstawie jej wyników, powstaną artykuły na temat nawyków
żywieniowych, opatrzone komentarzami specjalisty ds. żywienia Nestlé.
"Pomysłodawcą
ogólnopolskiej loterii jest agencja 4FRAME, która odpowiada również za obsługę
działań promocyjnych a także realizację aktywności w sklepach całej Polski.
4FRAME przygotowała również spot telewizyjny. Za planowanie i zakup mediów w TV
i internecie odpowiada agencja mediowa MEC. Kampania telewizyjna trwać będzie od
27 sierpnia do 30 września, a kampanię internetową ruszy 20 sierpnia. Wsparcie
PR kampanii zapewnia agencja Eskadra PUBLICA".
Więcej informacji:
Iwona Zaczek
Nestlé Polska S.A., Koordynator
ds. Wsparcia PR dla Marek
E-mail: iwona.zaczek@pl.nestle.com
Tel.:
022 607 26 24, 0600 204 933
Agnieszka Korczyńska
Agencja PR,
Eskadra Publica
E-mail: a.korczynska@eskadrapublica.pl
Tel.: (48 22) 544 05 14