Udziały wartościowe Coca-Coli w kategorii napojów gazowanych w I
kwartale 2012 r. przekroczyły 50 proc. To najlepszy wynik firmy od lipca
2011 r. - Jesteśmy bardzo zadowoleni z osiągniętych
dotychczas wyników, choć to jeszcze nie koniec EURO 2012 - komentuje
Katarzyna Borucka, dyrektor ds. korporacyjnych Coca-Cola Poland
Services.
Działania podjęte w ramach kampanii Coca-Cola na UEFA EURO 2012,
pozwoliły zająć marce czołowe miejsce wśród liderów działań
marketingowych związanych z wielkim świętem futbolu. Strefy Coca-Cola,
które były największymi aktywacjami realizowanymi wśród sponsorów EURO
w ramach Stref Kibica w Polsce i na Ukrainie, przyciągnęły pół miliona
osób, w tym blisko 100 tys. osób w samej Warszawie.
Największą strefę Coca-Cola we Lwowie odwiedziło 120 tys. osób.
Marka od kilku miesięcy realizuje intensywne i szeroko zakrojone
działania marketingowe. Kampania radiowo-telewizyjna i outdoorowa pod
hasłem "Wpadnijmy w piłkoszał" jest jedną z najbardziej
intensywnych na rynku kampanii związanych z EURO2012. Przedstawiciele
koncernu napojowego poinformowali, że sukcesem okazały się być także
dwie ogólnopolskie promocje konsumenckie z milionami
nagród do wygrania, w tym między innymi
z biletami na EURO2012 i wycieczkami do europejskich stolic
piłkarskich. Ilość zgłoszeń (w postaci wysłanych SMS-ów) do obu loterii
przekroczyła poziom 600 000.
- W ramach przygotowanych przez nas aktywacji marketingowych,
staraliśmy się oddać pozytywne emocje kibiców, którzy malują twarze,
śpiewają, tańczą i wpadają w prawdziwe piłkarskie szaleństwo.
Wierzymy, że właśnie te pozytywne emocje sprawiły, że tak wielu fanów
futbolu odwiedziło strefy Coca-Cola w Strefach Kibica. Możemy śmiało
powiedzieć, że Polska i Ukraina wpadły w pozytywny
piłkoszał! - mówi Katarzyna Borucka, dyrektor ds. korporacyjnych
Coca-Cola Poland Services.
System Coca-Cola w Polsce reprezentują firmy Coca-Cola Poland Services
oraz Coca-Cola HBC Polska. Coca-Cola Poland Services to spółka-córka
The Coca-Cola Company, właściciela wiodących marek
napojów bezalkoholowych, obecnych w ponad 200 krajach świata.
Coca-Cola HBC Polska to oddział Coca-Cola Hellenic Bottling Company,
będącej pod względem sprzedaży drugim na świecie rozlewcą napojów
The Coca-Cola Company, docierającym do ponad 560 milionów konsumentów.
Wśród marek firm dostępnych na naszym rynku figurują: Coca-Cola,
Coca-Cola light, Coca-Cola Zero, Cherry Coke, Fanta, Sprite,
Lift, Kinley Tonic, napój izotoniczny Powerade, Powerade Zero, soki,
nektary i napoje owocowe Cappy, wody mineralne Kropla Beskidu i
Multivita z ujęcia Kropla Minerałów, napoje energetyzujące Burn
i Monster Energy oraz herbaty mrożone Nestea. Firmy z systemu
Coca-Cola są liderem na polskim rynku napojów bezalkoholowych i
zatrudniają prawie 3 tysiące osób. Od 1991 r. firmy te zainwestowały w
Polsce ponad 500 milionów dolarów.
(Źródło: pr.)