Rynek napojów: Kolejne lata mogą być mniej udaneO 40 proc. urosła wartość rynku napojów w ostatnich pięciu latach. Kolejne lata mogą być mniej udane. Jedynie woda typowana jest jako ten napój bezalkoholowy, który będzie zyskiwał w najbliższych latach na popularności - pisze "Rzeczpospolita".Powołując się na dane Nielsena Coca-Cola, czołowy gracz branży, podaje,
że w ciągu pierwszych czterech miesięcy tego roku popyt na napoje
bezalkoholowe urósł o niecały 1 proc. Nasze wydatki na nie poszły w górę
w tym czasie o niemal 7 proc. Różnica ta była spowodowana głównie
podwyżkami. Były nieuniknione ze względu na drożejące w ubiegłym roku
surowce i rosnące koszty produkcji. Jak czytamy w "Rz", w ciągu
ostatnich pięciu lat wartość polskiego rynku napojów urosła o prawie 40
proc. Według Nielsena ponad 3 mld zł rocznie wydajemy już na napoje
gazowane oraz soki, nektary i napoje owocowe. Niemal 2,8 mld zł warty
jest już rynek wody. Według firmy badawczej Euromonitor International w
2016 r. przeciętny Polak wypije ponad 97 l wody. W tym czasie łączne
spożycie napojów urośnie o 16 proc. Zdaniem analityków, zyskiwać
będą także napoje funkcjonalne, a jednym z nich są izotoniki. Na
przeciwnym biegunie są soki i nektary, których spożycie sięga już
średniej unijnej. Stagnacja czeka też napoje gazowane. W ciągu
pierwszych czterech miesięcy tego roku popyt na nie spadł odpowiednio o 5
i niemal 2 proc. - podaje "Rz".
(Źródło: Rzeczpospolita).
pełna lista aktualności
|