Plan Unilevera "Życie w sposób zrównoważony"
definiuje sposób, w jaki firma chce realizować swoją działalność:
podwoić wysokość obrotów przy jednoczesnym zmniejszeniu oddziaływania
na środowisko naturalne i zwiększeniu wpływu społecznego.
To, co udało się zrealizować w ramach założonego planu, to m.in.
obniżenie zawartości tłuszczów nasyconych i tłuszczów typu trans w
margarynach wiodących marek Unilevera oraz cel dotyczący
kaloryczności lodów dla dzieci. Co więcej, firma obniżyła zawartość
soli w kolejnych produktach - w sosach i bulionach Unilever Food
Solutions z oferty dla gastronomii. Praca nad ograniczeniem
ilości soli jest jednym z największych wyzwań stojących przed firmą,
ponieważ polscy konsumenci za główny wyznacznik dobrego smaku w
spożywanych przez siebie potrawach, uważają wysoką zawartość
soli.
Składniki wykorzystywane do wytwarzania produktów Unilever Food Solutions pochodzą z naturalnych źródeł.
Firma Unilever Food Solutions stale usprawnia również gałąź produkcji
opakowań. Oprócz walorów funkcjonalnych, równie ważne są rozwiązania
przyjazne środowisku. Opakowania produktów Unilever Food
Solutions nadają się do wielokrotnego użytku, a dzięki swemu
kształtowi są wygodne do składowania. W procesie zmian, z opakowań
zbiorczych usunięto folię i zastąpiono ją kartonową owijką.
W odpowiedzi na rosnące oczekiwania klientów lokali gastronomicznych,
Unilever Food Solutions zainicjował w 2011 roku Program Menu Bez
Tajemnic, który zachęca restauratorów do deklarowania w menu
swoich lokali wartości odżywczej dań, a konsumentów do zadawania pytań
na temat serwowanych im potraw - goście lokali mogą dzięki temu
dokonywać zdrowszych wyborów żywieniowych, czyli zdrowiej się
odżywiać, nawet jedząc poza domem.
Ograniczenie śladu środowiskowego firmy to dla Unilever bardzo ważna
część planu "Życie w sposób zrównoważony". W 2011 roku dążeniem firmy
była redukcja o 4 proc. emisji CO2 związanej z
transportem. Cel został osiągnięty poprzez wprowadzenie optymalizacji
tras przewozowych.
W tym roku jednym z najważniejszych projektów jest "Zero Landfill".
Zakłada on ograniczenie do zera ilości odpadów przekazywanych na
wysypiska śmieci. W 2010 roku Unilever w Polsce wyprodukował
ponad 15 tys. ton odpadów, z czego 96,98 proc. poddano procesom
odzysku i recyklingu, jedynie 3 proc. trafiło na składowiska odpadów, a
pozostałe 0,02 proc. unieszkodliwiono.
Dużą aktywnością w tym obszarze może pochwalić się również Unilever
Food Solutions. Firma wprowadziła w 2011 roku usługę dla gastronomii
"Rozsądnie gospodaruj odpadkami" - zbiór porad i wskazówek
dla szefów kuchni i właścicieli restauracji czy barów, jak rozsądnie
gospodarować odpadkami w kuchni, by nie marnować żywności. Dzięki niemu
szefowie kuchni i restauratorzy mogą sprawnie
monitorować i mierzyć ilość oraz kluczowe miejsca powstawania odpadów
spożywczych w swoich kuchniach, a stosując zaproponowane rozwiązania
mogą zmniejszyć ilość tych odpadów, co najmniej o 20 proc.
(Źródło: pr).