Kampania „Mamo, tato, wolę wodę!” wzorem dla EuropyRealizowany przez firmę Żywiec Zdrój program „Mamo, tato, wolę wodę!” zaprezentowano jako wzorcowy projekt edukacyjny podczas konferencji „Diet, Physical Activity and Health – an European Platform For Action”, zorganizowanej w Brukseli przez Komisję Europejską.W plenarnym posiedzeniu Platformy Unii Europejskiej ds. Żywienia, Aktywności Fizycznej i Zdrowia, które odbyło się przed kilkoma dniami, wzięli udział przedstawiciele Komisji Europejskiej oraz sygnatariusze kodeksu „EU Pledge”, skupiającego firmy z branży żywnościowej.
Polska kampania „Mamo, tato, wolę wodę!”, realizowana już od 3 lat w przedszkolach na terenie całego kraju, została uznana za inicjatywę, która bardzo dobrze adresuje problem społeczny, jakim jest otyłość. Agnieszka Tokarek-Nowicka, Dyrektor ds. Badań i Rozwoju, odpowiadająca za strategię zdrowotną w Żywiec Zdrój S.A., przedstawiła założenia i efekty tej ogólnopolskiej kampanii.
Podczas konferencji zaprezentowano także wyniki monitoringu rezultatów prac unijnej Platformy ds. Żywienia, Aktywności Fizycznej i Zdrowia oraz planowane aktywności. Jako motywację do dalszego działania przedstawiono najnowsze dane dotyczące zdrowia dzieci poniżej 12 roku życia, według których 21% chłopców oraz 16% dziewczynek ma nadwagę lub cierpi na otyłość. W ramach programu „EU Pledge” najwięksi producenci żywności i napojów, zobowiązali się do zmniejszenia oddziaływania marketingowego na najmłodszych poprzez zmiany w reklamach kierowanych do dzieci.
Program realizowany przez Żywiec Zdrój został wyróżniony na arenie europejskiej nie po raz pierwszy. We wrześniu br., podczas dorocznej konferencji organizowanej w ramach inicjatywy „Obesity Governance”, zaprezentowano akcję „Mamo, tato, wolę wodę!” jako bardzo dobry przykład partnerstwa publiczno-prywatnego mającego na celu kształtowanie prawidłowych nawyków żywieniowych wśród najmłodszych.
Kontakt prasowy:
Ilona Woźniak
Kierownik ds. Relacji Zewnętrznych Żywiec Zdrój S.A.
tel. 519 064 147, e-mail: ilona.wozniak@danone.com
Kamil Krzywański
Grayling Poland Sp. z o.o.
Biuro Prasowe tel. (22) 53 60 465, e-mail: kamil.krzywanski@grayling.com
***
Firma Żywiec Zdrój S.A. na początku swego funkcjonowania była niewielkim zakładem produkującym wodę źródlaną. Dynamiczny rozwój sprawił, że w 2001 roku została ona przekształcona w spółkę akcyjną. Obecnie zatrudnia ponad 500 pracowników i według rankingu dziennika Rzeczpospolita znajduje się w czołówce polskich przedsiębiorstw (Lista 500).
Konsumenci wybierają produkty firmy Żywiec Zdrój S.A. dzięki ich wysokiej jakości, którą gwarantują światowe standardy wydobycia i butelkowania. Firma wdrożyła System Analizy Zagrożeń i Krytycznych Punktów Kontroli (HACCP) oraz Zintegrowany System Zarządzania Jakością, Bezpieczeństwem i Higieną Pracy oraz Bezpieczeństwem Żywności w oparciu o normy ISO 9001, PN-N-18001 i ISO 22000.
Marka Żywiec Zdrój jest laureatem wielu prestiżowych wyróżnień. Otrzymała m. in. nagrodę w rankingu najcenniejszych polskich marek MARQA, Złoty Laur Konsumenta oraz tytuł Superbrand i Marki Godnej Zaufania. Jest też według badania TNS OBOP jedną z dwóch marek (obok Wedla), z których Polacy są najbardziej dumni i najchętniej poleciliby je cudzoziemcom.
Kontakt prasowy:
Ilona Woźniak
Kierownik ds. Relacji Zewnętrznych Żywiec Zdrój S.A.
tel. 519 064 147, e-mail: ilona.wozniak@danone.com
Kamil Krzywański
Grayling Poland Sp. z o.o.
Biuro Prasowe tel. (22) 53 60 465, e-mail: kamil.krzywanski@grayling.com
pełna lista aktualności
|