Legislacja
Food-Lex
 
Dodatki do żywności
i aromaty
 
Zanieczyszczenia
 
RWS - Referencyjne Wartości Spożycia
 
Trzymaj Formę !

   

 pl   en             
 
Jesteś tutaj: strona główna > AKTUALNOŚCI

AKTUALNOŚCI
Zmiany w organizacji transportu w 2011 r. i jej skutki dla branży żywnościowej
W przemyśle spożywczym logistyka jest jednym z najważniejszych ogniw – stwierdził Andrzej Gantner, dyrektor generalny Polskiej Federacji Producentów Żywności Związek Pracodawców, otwierając konferencję „Zmiany w organizacji transportu w 2011 r. i jej skutki dla branży żywnościowej”, która odbyła się 30 listopada 2011 r. w siedzibie Mercedes - Benz w Warszawie.

 

Jest to również obszar, w którym tkwią jeszcze istotne możliwości obniżania kosztów. W dobie kryzysu, kiedy konsument oszczędniej i uważniej wydaje swoje pieniądze, możliwość zaoferowania mu towaru w korzystniejszej cenie może być ważnym atutem w konfrontacji z konkurencją.

 

P1020407zmniej

 

P1020410 zmnie

 

Konferencję rozpoczęła prezentacja prof. dr hab. Wojciecha Paprockiego, kierownika Zakładu Ekonomii Przedsiębiorstwa Transportowego w Katedrze Transportu Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie, dotycząca zmian w systemach dystrybucji żywności wywołanych wprowadzeniem e-Myta w Polsce od 1 lipca 2011 r.

 

P1020422zmnie

 

Zdaniem prof. Paprockiego e-Myto otwiera w Polsce erę upowszechniania idei „user pays” , a 1 lipca 2011 r. przejdzie do historii, jako dzień rozpoczęcia ery zmian strukturalnych w gospodarce.

Podstawowym dylematem realizowanej polityki gospodarczej w UE jest „więcej przychodów do kasy publicznej” versus „więcej środków na finansowanie rozwoju infrastruktury transportowej”.

Uczestnicy konferencji dowiedzieli się, że e-Myto może stanowić nową barierę w systemach dystrybucji towarów oraz przyczynić się w Polsce do tworzenia i upowszechniania rozwiązań w zakresie city logistics, które od wielu lat są już stosowane w Europie Zachodniej.

 

Możliwości obniżenia kosztów działalności poprzez sprawne zarządzanie flotą pojazdów służbowych przedstawił pan Dominik Lisiewski, ekspert Det Norske Veritas Poland Sp. z o.o.  Wypadki, w których uczestniczą kierowcy samochodów służbowych przynoszą straty nie tylko w czysto materialnym wymiarze, polegające na konieczności naprawy samochodu lub wręcz zakupu nowego, wypłaty odszkodowania, wzrostu kosztów ubezpieczenia itp. To również straty wynikające z utrudnień w zarządzaniu firmą – czasowe odsunięcie pracownika od pracy, organizowanie zastępstwa, wdrożenie nowego pracownika do obowiązków związane nierzadko z koniecznością szkolenia, nie mówiąc o stratach moralnych i rodzinnych. Wdrożenie Kompleksowego Programu Zarządzania Bezpieczeństwem Floty - przekonywał p. Dominik Lisiewski – daje szansę ograniczenia wypadkowości, dzięki przede wszystkim podniesieniu świadomości pracowników w zakresie bezpieczeństwa użytkowania samochodów służbowych. Przynosi ono korzyści w trzech płaszczyznach: prawnej, finansowej i wizerunkowej. Zarządzanie bezpieczeństwem pracy stanowi integralną część zarządzania przedsiębiorstwem i od sprawności tego zarządzania w nie mniejszym stopniu zależy poprawa wyników ekonomicznych firmy.

 

 

P1020426zmniej

 

Jednym z elementów warunkujących bezpieczne funkcjonowanie floty przedsiębiorstwa jest posiadanie sprawnych, bezpiecznych i niezawodnych samochodów. Szeroką ofertę samochodów dostawczych dla średnich i dużych firm proponuje firma Mercedes - Benz Polska. Zaprezentowali ją pan Łukasz Bachara i pan Sławomir Chabiera z Mercedes - Benz Vans w prezentacji pt. „Tabor samochodowy – optymalne rozwiązania na przykładzie Mercedes-Benz Polska Sp. z o.o.. Firma oferuje różne formy finansowania pojazdów użytkowych: trade in, leasing operacyjny, wynajem krótko- lub długoterminowy oraz buy-back, czyli leasing operacyjny z opcją wykupu pojazdu przez sprzedającego za gwarantowana cenę. Stosunkowo nową usługą wprowadzoną przez spółkę jest FleetBorad – program skutecznego zarządzania flotą samochodów firmowych, wykorzystujący najnowocześniejszą technologię internetową. Korzyści z jego wdrożenia to m. in. lepsze wykorzystanie tej floty, znaczne oszczędności paliwa, zoptymalizowanie komunikacji między kierowcą i dyspozytorem oraz najbardziej racjonalne planowanie cykli konserwacji skutkujące redukcją przestojów.

 

P1020429zmniej

 

P1020437zmniej

 

Jaki model gospodarowania paletami przyjąć – zdecydować się na posiadanie własnych czy raczej wybrać usługę firmy zewnętrznej w tym zakresie? O korzyściach tej drugiej opcji przekonywała pani Marta Górska, CE Marketing Manager spółki Chep Polska w prezentacji „Optymalizacja transportu w kontekście zarządzania paletami drewnianymi”.  Takie rozwiązanie – dowodziła - pozwala skupić się na działalności podstawowej, upraszcza zarządzanie paletami, uwalnia od problemów związanych z utratą palet, strat na ich jakości, monitorowaniem ich drogi, a wreszcie gwarantuje stałą i pełną dostępność palet w każdym momencie. W rezultacie zyskuje się możliwość obniżenia kosztów, a w końcowym efekcie - wzrost satysfakcji klientów. 

 

P1020443zmniej

 

Kolejną prezentację pt.: „Gwarancja viaTOLL” przestawił pan Jacek Jackowski- Dyrektor Departamentu Produktów i Usług Bankowości Instytucjonalnej w Banku BGŻ.

 

Pan Jackowski w swojej prezentacji przedstawił nową usługę – Gwarancja viaTOLL, którą z dniem 1 lipca 2011 r. uruchomił Bank BGŻ. Uczestnicy konferencji mogli dowiedzieć się, czym jest gwarancja, kiedy warto korzystać z gwarancji bankowej, jakie są wymagania banku oraz korzyści dla klienta.

 

P1020454zmniej

 

Konferencję zakończyła prezentacja pana Marcina Tomasika, adwokata z kancelarii prawniczej SALANS. W swojej prezentacji omówił on korzyści i zagrożenia związane z nowymi zasadami organizacji bazy – przedstawił informacje o zmianach w prawie transportu drogowego. Uczestnicy konferencji mieli okazję zapoznać się prawem wspólnotowym oraz  usłyszeli o wymogach prawnych posiadania własnej bazy transportowej.

Podczas konferencji uczestnicy również dowiedzieli się, że z dniem  31.08.2011 r. weszły w życie zmiany w regulacjach dotyczących czasu pracy kierowców.

 

P1020456zmniej

 

W konferencji skierowanej głównie do kierowników i dyrektorów do spraw logistyki i transportu dużych, średnich i małych firm z branży żywnościowej, wzięło udział prawie 70 uczestników. Konferencja została zorganizowana przez Polską Federację Producentów Żywności Związek Pracodawców i prowadziła ją pani Monika Jonczak, dyrektor ds. marketingu w Polskiej Federacji Producentów Żywności.

 

 

Współorganizatorzy konferencji PFPZ ZP:

  • Mercedes - Benz Warszawa Sp. z o. o.
  • Mercedes –Benz Polska Sp. z o.o.

 

Partnerzy strategiczny PFPZ ZP:

  • CHEP  Polska Sp. z o. o.
  • DET NORSKE VERITAS  BUSINESS ASSURANCE POLAND Sp. z o. o.
  • MAKRO Cash and Carry Polska S.A.
  • Mercedes - Benz Warszawa Sp. z o. o.
  • Mercedes –Benz Polska Sp. z o.o.

 

          
Partnerzy PFPZ ZP:

  • Ministerstwo Rolnictwa i Rozwoju Wsi
  • Accelerated Learning Systems Polska Sp. z o. o.

 

 

P1020408zmni

 
P1020418zmniej

 

 
P1020419zmniej

 

 


Dodaj do:   Dodaj kanał RSSRSS   Dodaj do facebook.comFacebook

pełna lista aktualności

Członkowie PFPŻ ZP

Dołącz do nas!
Serwis PFPŻ wykorzystuje pliki cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich zapis lub wykorzystanie.
Więcej informacji można znaleźć w Polityce prywatności.
Akceptuję politykę prywatności i wykorzystywania plików cookies w serwisie
zamknij