Konferencja „Zasady aranżacji i prowadzenia sklepów” na Polagrze z udziałem przedstawiciela producentówBlisko 250 osób – głównie detalistów i ekspertów związanych z branżą FMCG – wzięło udział w konferencji „Zasady aranżacji i prowadzenia sklepów”, którą redakcja branżowego miesięcznika „Wiadomości Handlowe” zorganizowała wspólnie z Makro i MTP podczas targów Polagra w Poznaniu.Konferencja odbyła się po raz piąty, wśród prelegentów znaleźli się zarówno uznani eksperci, jak i praktycy – właściciele sklepów i mikrosieci z całego kraju. Jak pierwszy zabrał głos Andrzej Gantner z Polskiej Federacji Producentów Żywności Związek Pracodawców, który opowiedział o tym, jak zmienia się handel detaliczny w Polsce i jakie znaczenie mają te zmiany dla wytwórców żywności. Jak podkreśla Grzegorz Szafraniec, redaktor naczelny „Wiadomości Handlowych” i moderator spotkania, po raz pierwszy w konferencji wziął udział właśnie przedstawiciel organizacji zrzeszających producentów. – Cieszę się, że możliwe było spotkanie się dwóch stron, które na co dzień ze sobą współpracują – producentów i handlowców. Jedni i drudzy mieli szansę wysłuchać swoich racji, wymienić doświadczenia, zdobyć wiedzę, która zaowocuje lepszą współpracą – komentuje redaktor Szafraniec.
Andrzej Gantner - Polska Federacja Producentów Żywności Związek Pracodawców.
Kolejne wykłady poruszały problemy i wyzwania stojące przed detalistami. Właściciele delikatesów Profit z Pawonkowa mówili o zasadach zarządzania siecią kilku sklepów, Zbigniew Albiniuk, właściciel placówki spod Szczecina, radził, jak zarządzać personelem, Tomasz Muzsik, który ma sklep w Poznaniu, zdradził, w jaki sposób wprowadzania nowości na półki, Iwona Cieślak i Czesław Błaszczyk mówili o swoich doświadczeniach jako franczyzobiorców zawiązanej niedawno przez Makro Cash & Carry sieci Odido. Te wszystkie zagadnienia spotkały się z dużym zainteresowaniem publiczności, ale największą uwagę przyciągnęły wykłady praktyków –przede wszystkim, Iwony Szczepańskiej, radcy prawnego z IMS Consulting (opowiedziała o zmianach w prawie, o których każdy detalista powinien wiedzieć) oraz Macieja Krausa z firmy Fern Partners, którego wykład poświęcony był zarządzaniu cenami w niewielkim sklepie.
Od lewej Andrzej Gantner- Dyrektor Generalny PFPZ ZP, Krzysztof Przybyła - Prezes Zarządu Fundacji Polskiego Godła Promocyjnego, Monika Jonczak - Dyrektor Marketingu PFPZ ZP.
pełna lista aktualności
|