Partnerstwo dla Zdrowia o innowacjach społecznychDługoterminowa współpraca, innowacyjny model partnerstwa publiczno-prywatnego oraz konsekwencja w rozwiązywaniu ważnym kwestii społecznych to zdaniem Partnerstwa dla Zdrowia, skuteczny sposób na zwiększenie obecności CSR w Unii Europejskiej. Swe doświadczenia Partnerstwo będące Partnerem Sesji o Innowacjach, przekazało podczas konferencji zorganizowanej przez Ministerstwo Gospodarki i Forum Odpowiedzialnego Biznesu 5 września w Gdańsku.W sesji warsztatowej o innowacjach społecznych wzięli udział członkowie Partnerstwa dla Zdrowia, Przemek Pohrybieniuk (Danone) oraz Alfred Kubczak (sieć Biedronka) wraz z gośćmi specjalnymi z zagranicy – dr. Andreasem Kichererem z BASF SE oraz Kine Nordstokka, reprezentującą The Young Foundation. Podczas dyskusji paneliści dzielili się dobrymi praktykami oraz Przedstawili też dane pokazujące, że dzięki innowacyjnemu podejściu biznesowemu można skutecznie obniżać np. poziom niedożywienia wśród dzieci w Polsce. To obszar, który szczególnie interesuje koalicję Partnerstwa dla Zdrowia, gdyż przeciwdziałanie temu zjawisku jest jednym z jego głównych celów. Od początku działalności Partnerstwa, czyli od 2006r. liczba niedożywionych dzieci zmniejszyła się ze 170 tys. do 130 tys. Koalicja w znacznym stopniu przyczyniła się do poprawy tych danych dzięki swojej efektywnej działalności.
Sesję warsztatową moderował ekspert ds. CSR, dr Bolesław Rok z Centrum Etyki Biznesu Akademii im. Leona Koźmińskiego w Warszawie. Pytania dr Roka dotyczyły m.in. tego czy sektor biznesu jest wystarczająco przygotowany do włączenia się w proces zrównoważonego rozwoju, w tym w rozwiązywanie problemów społecznych, takich jak ubóstwo, czy wykluczenie społeczne.
Celem warsztatu Partnerstwa dla Zdrowia z uczestnikami konferencji było wypracowanie wniosków dla Komisji Europejskiej, które posłużą do realizacji celów strategii Europa 2020 oraz innych inicjatyw przewodnich KE, jak np. Europejska Platforma współpracy w zakresie walki z ubóstwem i wykluczeniem społecznym, czy Unia Innowacji.
Wnioski z konferencji będą przekazane Komisji Europejskiej w formie Raportu Prezydencji pod koniec września 2011 r. i będą dostępne już wkrótce na stronie konferencji pod adresem www.polskaprezydencjacsr.eu.
Partnerstwo dla Zdrowia to wyjątkowa koalicja firm Danone, Lubella (należąca do Grupy Maspex Wadowice), Biedronka (należąca do Grupy Jeronimo Martins) oraz Instytutu Matki i Dziecka – wiodącej w kraju instytucji naukowej i medycznej. Zawiązano ją w 2006 roku w celu skutecznego przeciwdziałania niedożywieniu dzieci w Polsce oraz propagowania wśród najmłodszych zdrowych nawyków żywieniowych. Aby realizować swój cel Partnerzy opracowali pierwszy w Polsce produkt z misją społeczną – pożywną kaszkę manną z mlekiem Mleczny Start. Kaszka wzbogacona jest w rekomendowane przez ekspertów Instytutu Matki i Dziecka witaminy i składniki mineralne i przygotowana została specjalnie z myślą o śniadaniu dziecka w wieku wczesnoszkolnym. Nowoczesna formuła produktu pozwala na szybkie przygotowanie pożywnego posiłku, a dzięki konkurencyjnej cenie (0,69 zł za porcję) każde dziecko ma szansę zjeść przed wyjściem do szkoły smaczne, ciepłe śniadanie – najważniejszy posiłek dnia. Produkt dostępny jest w trzech smakach: truskawkowym, bananowym i waniliowym.
Od chwili wprowadzenia Mlecznego Startu na rynek w 2006 roku sprzedano ponad 50 mln jego porcji. Aż 27% z nich trafia do rodzin o mniejszej zasobności portfela co jest dowodem na to, że Partnerstwo dla Zdrowia skutecznie realizuje swoją misję przeciwdziałania niedożywieniu dzieci w Polsce.
Kontakt :
Maja Zawistowska, Garden of Words
tel. (022) 829 85 72, wew. 25
e-mail: m.zawistowska@gardenofwords.pl
www.mlecznystart.pl
pełna lista aktualności
|