Spada sprzedaż harbat, ale więcej napojów rozpuszczalnychPijemy coraz mniej herbaty. Rośnie jedynie rynek rozpuszczalnych napojów smakowych wart dziś 63 mln zł - czytamy w Gazecie Prawnej.Ilościowo sprzedaż herbat w kraju zmniejszyła się o 2,7 proc., przy 3,5-proc. spadku całego rynku herbat nierozpuszczalnych (saszetki, sypkie), wartego 1,32 mld zł.
Jak prognozuje Gazeta Prawna, przyszłość będzie należeć do producentów herbat rozpuszczalnych. Rynek ten, wart obecnie 63 mln zł, pod względem udziałów rynkowych powoli odrabia straty z ostatnich kilku lat.
Największy udział w tym rynku mają marki własne dyskontów, takich jak Tesco czy Biedronka. Są tanie i w tym sieci upatrują szansy na zwiększenie kulejącej sprzedaży herbat - informuje Gazeta Prawna.
(Źródło: Gazeta Prawna.pl)
pełna lista aktualności
|