Jak wynika z danych Ministerstwa Finansów (za MRiRW), w pierwszych czterech miesiącach br. eksport mięsa
i podrobów drobiowych (CN 0207) wyniósł 120 tys. t, czyli praktycznie
tyle samo, co w tym samym czasie przed rokiem. Jednak eksport do naszych
tradycyjnych odbiorców w krajach UE czasami dosyć znacznie zmalał.
Mniej polskich produktów drobiowych trafiło m.in. do Niemiec, Wielkiej
Brytanii, Holandii i Słowacji.
W przeciwieństwie do krajów UE,
najważniejsi klienci spoza ugrupowania zwiększyli wolumen zakupów.
Eksport do Hongkongu wzrósł do 12,1 tys. t w porównaniu z 8,1 tys. t
przed rokiem, a do Beninu do 4,0 tys. t w porównaniu z 2,6 tys. t. Gdyby
nie ten wzrost, wielkość sprzedaży polskiego drobiu za granicę obniżyłaby się o 5 proc.
Źródło: Bank Gospodarki Żywnościowej