Coca-Cola i PepsiCo zainwestują miliardy dolarów w walkę o klientów i rozwójKoncerny Coca-Cola i PepsiCo planują w tym roku wydanie miliardów dolarów na walkę o nowych klientów i zwiększenie zysków - podaje gazeta.pl za "Financial Times Deutschland". Walka pomiędzy korporacjami nie rozgrywa się wyłącznie na sklepowych półkach. W tym roku oba koncerny mają zamiar wypłacić swoim akcjonariuszom o siedem procent wyższą dywidendę niż w ubiegłym roku.Jak informuje gazeta.pl za "Financial Times Deutschland" Coca-Cola
nie kryje, że w globalnej wojnie chce wygrać z Pepsico. Jej głównym
celem jest zwiększenie udziałów na Dalekim Wschodzie. Tylko w pierwszym
kwartale tego roku grupa zwiększyła sprzedaż w Chinach o 14 proc. Teraz
chce zainwestować 2 mld dol. w zwiększenie produkcji w Państwie Środka.
Koncern chce wejść na giełdę w Szanghaju.
Pepsico z kolei rozwija się
bardzo szybko w Rosji. Koncern przejął w styczniu za ponad 4 mld dol
firmę Wimm-Bill-Dann - jednego z największych producentów napojów i
wyrobów mleczarskich w Rosji. Koncern Pepsico ma zamiar nie tylko
zdobywać zyski ze sprzedaży swoich napojów gazowanych, ale także
zwiększyć udział w segmencie spożywczym. Sprzedaż mają zwiększyć także
inne produkty firmowane przez największe marki spod znaku PepsiCo:
chipsy of Frito-Lay (marki takie jak Lay's, Cheetos, Ruffles), a także
płatki owsiane marki Quaker.
Jak informuje gazeta.pl za "Financial
Times Deutschland" wielu analityków prognozuje jeszcze większe zyski
koncernu Pepsico. Barclays Capital, Credit Suisse czy UBS prognozują
wzrost cen akcji do 85 dol. za akcję (obecnie jedna kosztuje niecałe 70
dol.) w ciągu najbliższego roku. Oznaczałoby to wzrost wartości o 22
proc. Jednak większość analityków prognozuje równie optymistyczne
wyniki dla Coca-Coli. Dzięki silnej marce i globalnemu uznaniu koncern
posiada wysoką stabilność przychodów i zysków.
Źródło: gazeta.pl za Financial Times Deutschland
pełna lista aktualności
|