Legislacja
Food-Lex
 
Dodatki do żywności
i aromaty
 
Zanieczyszczenia
 
RWS - Referencyjne Wartości Spożycia
 
Trzymaj Formę !

   

 pl   en             
 
Jesteś tutaj: strona główna > AKTUALNOŚCI

AKTUALNOŚCI
Koalicja Partnerstwo dla Zdrowia wyznacza nowy kierunek społecznej odpowiedzialności biznesu
Prezesi firm wchodzących w skład Partnerstwa dla Zdrowia – Danone, Lubella, Biedronka oraz Dyrektor Instytutu Matki i Dziecka wzięli udział w dn. 3.06.2011 r. w debacie zatytułowanej „Dzieci mają głos i Grube Ryby też!”.

Spotkanie odbyło się pod patronatem Global Compact w siedzibie Klubu Polskiej Rady Biznesu w Warszawie. Partnerzy rozmawiali z dziećmi o współczesnych wyzwaniach polskiego społeczeństwa. Jednym z nich jest problem niedożywienie najmłodszych. Partnerstwo stara się mu zaradzić za pomocą pierwszego na polskim rynku produktu z misją społeczną – pożywnej kaszki Mleczny Start.  Od czasu jej pojawienia się na rynku w 2006 r. sprzedano już ponad 50 mln porcji. Aż 27% z nich trafia do rodzin o stosunkowo niskich dochodach.

 

fot_5 materialy prasowe Partnerstwo dla Zdrowia_zmniejsz

Od lewej: Prezes JMD - Biedronka: Pedro Pereira da Silva, Przewodniczący Rady Nadzorczej firmy Lubella z Grupy Maspex Wadowice: Krzysztof Pawiński, Prezes Danone w Polsce: Frank Uszko, Dyrektor Instytutu Matki i Dziecka: Sławomir Janus.

 

Celem spotkania zainicjowanego przez Partnerstwo dla Zdrowia było zainspirowanie polskich przedsiębiorców do angażowania się w rozwiązywanie problemów społeczności, w których funkcjonują, i udowodnienie, że społecznie odpowiedzialna działalność firmy przynosi wymierne korzyści wszystkim jej interesariuszom. Z jednej strony buduje pozytywny wizerunek firm, z drugiej zyskują one zaufanie i wdzięczność tych, do których kierują swoje wsparcie. Dzieje się tak, ponieważ rozwój przedsiębiorstwa jest nierozerwalnie połączony z rozwojem społeczeństwa.

 

Podczas debaty zwrócono szczególną uwagę na jeden z najpoważniejszych problemów, którym jest niedożywienie dzieci w wieku szkolnym. Wiele z nich wychodzi do szkoły bez śniadania dlatego, że prawie 64% polskich matek i ojców dysponuje jedynie kwotą ok. 10 zł dziennie lub mniejszą, na osobę na wszystkie wydatki. Problem ten można znacznie zmniejszyć, wykorzystując odpowiednie mechanizmy rynkowe. Partnerstwu dla Zdrowia udało się opracować skuteczny model.

 

Koalicja Partnerstwa dla Zdrowia, dzięki wymianie zasobów, kompetencji oraz doświadczenia.
w opracowywaniu nowych produktów, ich wytwarzania i dystrybucji, stworzyła Mleczny Start. Zyski ze sprzedaży tego produktu są reinwestowane w jego dalszy rozwój. W ten sposób produkt jest dostępny cenowo, dzięki czemu każde dziecko, niezależnie od sytuacji finansowej rodziny, może zjeść smaczne, pożywne i zdrowe śniadanie. Obecnie produkt ten trafia codziennie do średnio 100 tys. gospodarstw domowych.

 

Uczestniczący w spotkaniu Prezesi, uzasadniając swoją decyzję o zaangażowaniu się w tak unikatową w skali światowej inicjatywę, wskazali na połączenie branżowych doświadczeń liderów w swoich kategoriach z troską i działaniem na rzecz najmłodszych.  Podkreślili, że długoterminowy sukces w biznesie zależy nie tylko od wysokiej jakości produktów czy usług, lecz także od innowacyjności w działaniach na rzecz pozytywnych zmian w społeczeństwie. Zwrócili uwagę na to, że problem niedożywienia dzieci w Polsce może mieć w dalszej perspektywie wpływ na sytuację makroekonomiczną całego kraju. Dlatego inwestowanie w szukanie rozwiązań dla problemów społeczeństwa dzisiaj jest również inwestycją w przyszłość.

 

O dotychczasowym sukcesie działalności Partnerstwa dla Zdrowia świadczą przytoczone w trakcie debaty dane. Liczba niedożywionych dzieci spadła ze 170 tysięcy w 2009 roku do 130 tysięcy w roku 2011. Uczestniczący w debacie Prezesi i Dyrektor Instytutu mają świadomość, że nie jest to wyłączna zasługa Partnerstwa dla Zdrowia, ale są przekonani, że będący efektem ich współpracy produkt Mleczny Start ma z pewnością w tym swój znaczący udział. Partnerstwo dla Zdrowia cały czas rozwija swoją działalność. W najbliższym czasie planowane jest wprowadzenie na rynek produktu komplementarnego do kaszki Mleczny Start. Zaplanowano również działania edukacyjne propagujące zasady zdrowego żywienia wśród uczniów szkół podstawowych.

 

 

Kontakt prasowy:

____________________________________________________________________________________________

Maja Zawistowska

Biuro prasowe Partnerstwa dla Zdrowia

Garden of Words                                                                                 

tel. (22) 829 85 72, wew. 25

 e-mail: m.zawistowska@gardenofwords.pl   


 


Dodaj do:   Dodaj kanał RSSRSS   Dodaj do facebook.comFacebook

pełna lista aktualności

 

Komentarze

Dodaj komentarz


Członkowie PFPŻ ZP

Dołącz do nas!
Serwis PFPŻ wykorzystuje pliki cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich zapis lub wykorzystanie.
Więcej informacji można znaleźć w Polityce prywatności.
Akceptuję politykę prywatności i wykorzystywania plików cookies w serwisie
zamknij