Prace Parlamentu Europejskiego z zakresu reklamy telewizyjnej13 grudnia br. Parlament Europejski podczas pierwszego czytania przyjął raport pani Ruth Hieronymi dotyczący przeglądu Dyrektywy 89/552/EEC nt. komercyjnych przekazów telewizyjnych.W odniesieniu do reklamy żywności i napojów w przekazach kierowanych do dzieci przyjęto poprawkę umożliwiającą tworzenie kodeksów postępowania przez nadawców telewizyjnych w odniesieniu do tych programów, w których są emitowane reklamy lub inne przekazy produktów zawierających duże ilości tłuszczu, cukru, soli, a także reklamy napojów alkoholowych.
Bardziej restrykcyjne zmiany nawołujące do zakazu reklamy pewnych rodzajów wyrobów zostały odrzucone przez Parlament Europejski.
Stowarzyszenie "Polska Federacja Producentów Żywności" przekazywało swoje uwagi do raportu pani Ruth Hieronymi wyrażając je w opracowanym Stanowisku. Wynik głosowania spełnia oczekiwania PFPŻ.
pełna lista aktualności
|