Sprzedaż właścicela marek Knorr i Hellmanns wzrosła w I kw. o 7 proc.Silny popyt na rynkach wschodzących pomógł firmie Unilever osiągnąć w I kw. br. wzrost sprzedaży na poziomie 7 proc. Jednocześnie wyższe niż oczekiwanie koszty surowców uderzyły w marże brytyjsko-holenderskiego koncernu.Sprzedaż koncernu Unilever wzrosła w I kw. br. do 10,9 mld euro z 10,1 mld euro uzyskanych w tym samym okresie rok wcześniej.
Prezes Unilevera Paul Polman stwierdził, że firma osiągnęła "dobre wyniki" pomimo rosnących kosztów surowców, niskiego poziomu zaufania konsumentów i w sytuacji bardzo ostrej konkurencji rynkowej.
W Azji i Afryce sprzedaż organiczna Unilevera wzrosła o 8,9, proc., a w obu Amerykach o 4,1 proc. Koncern zanotował jednocześnie 2,7-proc. spadek w Europie Zachodniej.
Biznes związany z produktami do prania i pielęgnacji ciała wzrósł powyżej 5 proc., a lody i napoje wzrosły o 4,7 proc. Jednocześnie dział zup i sosów, znany z takich marek jak Knorr i Hellmann's, pokazał najsłabszy wzrost, a pod względem wielkości sprzedaży zanotowano nawet spadki spowodowane podniesieniem cen, które miały zrekompensować wyższe koszty surowców.
(Źródło: portalspozywczy.pl)
pełna lista aktualności
|