Prace Parlamentu Europejskiego z zakresu reklamy telewizyjnej produktów spożywczychW Parlamencie Europejskim trwają prace zmierzające do wprowadzenia zmian do Dyrektywy 89/552/EEC ograniczających możliwość reklamowania niektórych produktów spożywczych w przekazach telewizyjnych kierowanych do dzieci i młodzieży.
W dniu 13 listopada 2006 w Komitecie ds. Kultury i Edukacji Parlamentu Europejskiego odbyło się głosowanie nt. poprawek przedstawionych w specjalnym raporcie przez Ruth Hieronymi.Stowarzyszenie „Polska Federacja Producentów Żywności” postulowało odrzucenie czterech poprawek zawartych w tym raporcie, ponieważ naszym zdaniem poprawki zaproponowane przez członków Komisji ds. Kultury i Edukacji Parlamentu Europejskiego dotyczące ograniczeń w reklamie niektórych kategorii produktów żywnościowych wykraczają w znacznym stopniu poza szeroko pojęte działania prozdrowotne. Nie korespondują one również z wyznaczonymi przez Europejską Platformę ds. Diety, Aktywności Fizycznej i Zdrowia zaleceniami dla przemysłu żywnościowego, dotyczącymi tworzenia kodeksów reklamy opartych na zasadach samoregulacji. Kodeksy te są z sukcesem wprowadzane w szeregu krajach Unii Europejskiej w tym w Polsce. Zawarte w nich zasady w pełni gwarantują rzetelność przekazu reklamowego oraz uwzględniają specyfikę przekazu skierowanego do dzieci. Pełne uzasadnienie naszych wątpliwości zostało wyrażone w stanowisku opracowanym przez PFPŻ. Wynik głosowania okazał się zgodny z postulatami PFPŻ, tzn. jedna poprawka została wycofana, dwie odrzucono, natomiast w przypadku czwartej poprawki dokonano zmiany jej brzmienia.
Pierwsze czytanie plenarne projektu dyrektywy zmieniającej Dyrektywę 89/552/EEC w Parlamencie Europejskim zaplanowano na połowę grudnia br. (11-14.12.2006). Stowarzyszenie „Polska Federacja Producentów Żywności” będzie aktywnie monitorować przebieg prac legislacyjnych z tego zakresu.
pełna lista aktualności
|