Rusza kampania "Koniec z głodem"Rusza kampania pomocy głodującym i niedożywionym Konieczgłodem.pl. Połowa zebranych środków będzie przekazana przez Światowy Program Żywnościowy na dożywianie dzieci w szkołach, drugą połowę otrzymają Banki Żywności w Polsce na zakup kuchni mobilnych.Z powodu głodu lub niedożywienia cierpi 925 milionów ludzi - oznacza to, że co 7 osoba nie ma co jeść. W Polsce w skrajnym ubóstwie - które jest najczęstszą przyczyną niedożywienia - żyje ponad 2 mln osób. Pomoc ofiarom głodu i niedożywienia jest celem akcji Banków Żywności, organizacji studenckiej CEMS i firmy Unilever.
"Koniec z głodem" rusza na kilka dni przed Światowym Dniem Żywności, ustanowionym 16 października przez ONZ.
Platformą kampanii jest strona www.konieczglodem.pl. Za pośrednictwem witryny można przekazać pieniądze, które wesprą dwa programy. Pierwszym jest zakup kuchni mobilnych, które zostaną wykorzystane przez Banki Żywności na rzecz podnoszenia jakości odżywiania wśród uczniów, organizacji społecznych i osób potrzebujących. Druga połowa zebranych środków finansowych będzie przeznaczona na dożywianie dzieci w szkołach w ramach globalnego programu pomocowego Światowego Programu Żywnościowego ONZ.
Firma Unilever jest globalnym partnerem Światowego Programu Żywnościowego ONZ, wspierającym organizację m.in. w programie dożywiania dzieci w krajach rozwijających się. W Polsce Unilever współpracuje z Bankami Żywności - w ciągu 12 letniej współpracy firma przekazała ponad 2 386 tys. kg żywności dla potrzebujących. W tym roku przekaże także produkty do akcji "Wyklikaj żywność". Banki Żywności będą zachęcać internautów do klikania na produkty przekazane przez producentów żywności, które następnie trafią za pośrednictwem organizacji do potrzebujących. Używając aplikacji każdy może przekazać artykuły spożywcze potrzebującym. Żywność na ten cel - m.in. margarynę i zupy - nieodpłatnie przekazał już m.in. Unilever.
- Banki Żywności jako współorganizator akcji szczególnie zaznaczają skalę i problemy ludzi ubogich w Polsce, mamy jednocześnie świadomość, że pomagać trzeba również potrzebującym w innych częściach świata - mówi Marek Borowski, prezes zarządu Federacji Polskich Banków Żywności - Otrzymane środki przeznaczymy na działania edukacyjne z zakresu prawidłowego odżywiania.
Elementami programu są: kampania billboardowa w całym kraju, kampania w mediach, platforma Konieczglodem.pl, profil na Facebooku. Akcja zakończy się w listopadzie br. (Źródło: www.portalspozywczy.pl)
pełna lista aktualności
|