Jakie reklamy irytują PolakówPonad połowę Polaków korzystających z internetu denerwują wyświetlane w nim reklamy – wynika z badania ZenithOptimedia, który publikuje serwis Wirtualne Media.
Ponad 90 proc. osób ocenia, że za dużo jest spotów w telewizji.57 proc. polskich internautów reaguje irytacją na reklamy w sieci, a kolejne 26 proc stara się ich unika. W równie negatywne sposób internauci odbierają spoty w telewizji: poirytowanych jest 46 proc.Co dziewiąta osoba ogląda reklamy bez emocji, a co dwudziesta szósta je lubi. Z badan opublikowanych na Wirtualnych Mediach wynika, że layouty reklamowe w magazynach ze zdenerwowaniem reaguje prawie 20 proc. polskich internautów, a z obojętnością - niespełna 40 proc. Omijać strony z przekazami promocyjnymi stara się 16 proc. osób, natomiast lubi je 12 proc. Irytację u najmniejszej grupy odbiorców - niespełna 17 proc. - wzbudzają reklamy w gazetach i na outdoorze. Zdaniem aż 94 proc. polskich internautów w telewizji jest za dużo reklam, przy czym dwie trzecie deklaruje tę opinię zdecydowanie. Tylko co dwudziesty piąty respondent uważa, że liczba emitowanych spotów jest właściwa. W przypadku internetu natężenie reklam jako zbyt wysokie ocenia 85 proc. osób (połowa jest o tym mocno przekonana), a jako odpowiednie - 14 proc. 54 proc. polskich internautów uważa, że reklam jest zbyt wiele na outdoorze, podczas gdy 41 proc. ocenia ich liczbę jako właściwą. Użytkowników sieci najmniej rażą reklamy w gazetach - tylko 49 proc. uważa, że jest w nich za dużo layoutów promocyjnych, podczas gdy prawie tyle samo osób - 47 proc. - ocenia uznaje liczbę reklam za odpowiednią. Badanie reakcji polskich internautów na reklamy i opinii na temat ich ilości zostało zrealizowane przez dom mediowy ZenithOptimedia w ramach projektu DriveR. Ankiety objęły grupie 497 osób, z których dwie trzecie to kobiety, a 60 proc. ma wyższe wykształcenie.
(źródło: wirtualnemedia.pl)
pełna lista aktualności
|