Legislacja
Food-Lex
 
Dodatki do żywności
i aromaty
 
Zanieczyszczenia
 
RWS - Referencyjne Wartości Spożycia
 
Trzymaj Formę !

   

 pl   en             
 
Jesteś tutaj: strona główna > AKTUALNOŚCI

AKTUALNOŚCI
Koniec boomu w branży napojowej
Euromonitor szacuje, że przez cztery kolejne lata wartość sprzedaży detalicznej napojów bezalkoholowych będzie w naszym kraju rosła, jednak tylko o nieco ponad 1 proc. rocznie - czytamy w Rzeczpospolitej.

Z powodu kryzysu konsumenci są coraz bardziej oszczędni co wpływa na rozwój tanich marek własnych w branży spożywczej, w tym w branży napojów bezalkoholowych.

Jak informuje Rzeczpospolita z danych Euromonitora wynika, że wartość rynku soków będzie się kurczyć w najbliższym czasie o ok. 2 proc. rocznie. Mniej pieniędzy konsumenci będąwydawać również na napoje gazowane. Według szacunków w 2016 r. wydamy na nie 4,4 mld zł wobec 4,7 mld zł w 2012 r.

Zwiększać ma się jednak sprzedaż wody butelkowanej. Za cztery lata wartość jej sprzedaży ma sięgnąć 4,1 mld zł wobec 3,2 mld zł w 2012 r. Sprzedaż wody rośnie bo jestona tańsza niż napoje gazowane czy soki. A do tego Polacy chętniej dbają o zdrowie i częściej sięgają po wodę niż slie napoje.


(Źródło: Rzeczpospolita).


Dodaj do:   Dodaj kanał RSSRSS   Dodaj do facebook.comFacebook

pełna lista aktualności

 

Dodaj komentarz

Komentarze

Twój podpis:
Twój komentarz:
Wpisz kod z obrazka:
 

Członkowie PFPŻ ZP

Dołącz do nas!
Serwis PFPŻ wykorzystuje pliki cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich zapis lub wykorzystanie.
Więcej informacji można znaleźć w Polityce prywatności.
Akceptuję politykę prywatności i wykorzystywania plików cookies w serwisie
zamknij