Nestlé: Będziemy przyglądać się kategorii dań gotowych w PolsceNestlé Polska, do którego należy m.in. marka Winiary rozwija dział kulinariów. Prezes firmy, Stuart Irvine przyznaje w rozmowie z serwisem portalspozywczy.pl, że Nestlé będzie przyglądać się także kategorii dań gotowych.
- Każdy segment w tej kategorii rządzi się swoimi prawami, stąd różne wzrosty w obrębie całej kategorii, której całościowa sprzedaż zwiększyła się zaledwie o kilka procent. Zdarzały się jednak segmenty, które rosły bardzo, bardzo szybko np. fixy - „Pomysły na..." - mówi prezes Irvine.
W Polsce coraz większą popularnością cieszą się również dania gotowe, których sprzedaż sięga już niemal 0,5 mld zł. Na pytanie, czy Nestlé Polska zamierza rozwijać swoje portfolio o produkty tej kategorii, prezes odpowiada:
- Kategoria dań gotowych jest częścią biznesu kulinarnego, a przez to bliska i nam. Dlatego będziemy się jej przyglądać.
Zdaniem Stuarta Irvine'a, w najbliższej przyszłości domowe gotowanie nadal będzie miało duże znaczenie w Polsce.
- Polska kuchnia tradycyjna jest bardzo popularna. Wiele osób nadal gotuje w domu, od czego odchodzi się na przykład w Wielkiej Brytanii. Chcemy im pomagać, wspierać ich pomysły stąd kulinaria będą naszym kluczowym obszarem działań w przyszłości - zapowiada. Przewiduje jednocześnie, że w ciągu najbliższych 5-10 lat w kuchni polskiej zwiększy się udział nowych, zagranicznych smaków. - Widzimy to na półkach sklepowych, gdzie coraz większą rolę odgrywają międzynarodowe produkty. Możliwe, że do Polski zawitają również kuchnie bardziej wyspecjalizowane. Ale myślę, że polska zdrowa kuchnia, jej tradycyjny trzon pozostanie - podsumowuje.
(Źródło: portalspozywczy.pl)
pełna lista aktualności
|