Tchibo i Fundacja Aeris Futuro przeprowadziły ekologiczny projekt edukacyjno szkoleniowyTchibo i Fundacja Aeris Futuro wspólnie zrealizowały w sierpniu projekt edukacyjno-szkoleniowy skierowany do pracowników Tchibo. Jego celem było zwiększenie świadomości ekologicznej pracowników Tchibo oraz zachęcenie ich do podejmowania inicjatyw ekologicznych w miejscu pracy. W czasie trwania projektu Tchibo wprowadziło do sprzedaży w swoich placówkach kolekcję produktów pozwalających oszczędzać prąd, wodę oraz ciepło niezbędne do ogrzania pomieszczeń.Projekt zrealizowany został w trakcie tzw. zielonego tygodnia w Tchibo. Poszczególne dni zielonego tygodnia poświęcone były wybranym obszarom: ochronie lasów, powietrza oraz zasobów wodnych. Akcja rozpoczęła się od „Ekologicznego ABC”,w ramach którego pracownicy Tchibo poznali szczegóły polityki środowiskowej firmy oraz wzięli udział w badaniu nt. ekologicznych praktyk firmy. Zachęceni zostali również do udziału w konkursie na inicjatywy biznesowe zgodne z ideą odpowiedzialnego biznesu.
W siedzibie firmy Tchibo pojawiły się naklejki zachęcające do proekologicznych nawyków z zabawnymi hasłami – „Unikaj jednorazowych naczyń i znajomości”, „Zgaś zbędne światło, rozpal wyobraźnię”. Powstało także specjalne stoisko Fundacji, pokazujące pracownikom „Las ekologicznych możliwości”. Pracownicy mogli wziąć udział w quizach i konkursach, m.in. na rozpoznawanie roślin i ziół. Na uczestników zabawy czekała słodka niespodzianka, a dla zwycięzców zostały przewidziane nagrody w postaci ekologicznych produktów. Korzystając z fundacyjnego kalkulatora CO2 każdy zainteresowany mógł obliczyć swój ślad klimatyczny. Ponadto eksperci z Aeris Futuro udzielali informacji oraz odpowiadali na pytania zainteresowanych.
Na warsztatach na temat eko-jazdy samochodem pokazane zostały możliwości, jak „Dać powietrzu oddech” podczas użytkowania samochodu prywatnego i służbowego.
„W eko nurcie” odbyło się także szkolenie terenowe, którego część miała miejsce podczas spaceru nad Wisłą w okolicy Cypla Czerniakowskiego. Elementem szkolenia był także lunch z lokalnych produktów ekologicznych. Doceniona została także „zielona postawa” uczestników warsztatów. Ci, którzy w czasie ich trwania mieli na sobie zielony element ubioru lub biżuterii, otrzymali miły upominek.
W trakcie realizowanego projektu przeprowadzona została także akcja mailingowa, dzięki której pracownicy Tchibo poznali ciekawostki ze świata ekologii oraz wskazówki, jak żyć w przyjaźni ze środowiskiem. W intranecie firmy Tchibo powstała ekologiczna podstrona, wzmacniająca przesłanie zielonego tygodnia.
Na koniec akcji każdy z pracowników mógł wyliczyć swój ślad klimatyczny. Dla tych, którzy zadeklarowali zmniejszenie swojego wpływu na środowisko naturalne Fundacja zasadzi dedykowane drzewka.
W czasie trwania projektu Tchibo wprowadziło do sprzedaży w swoich sklepach, stoiskach i w e-sklepie tchibo.pl kolekcję „Świecimy zielonym przykładem: oszczędzamy”. W jej skład wchodzą produkty pomagające oszczędzać energię elektryczną, wodę oraz ciepło niezbędne do ogrzania pomieszczeń.
Działania przeprowadzone w ramach projektu zostaną zoffsetowane przez Fundację Aeris Futuro. Na podstawie wyliczenia emisji CO2 oszacowana zostanie liczba drzew niezbędnych do posadzenia, aby ową emisję zneutralizować w określonym czasie. Fundacja w imieniu Tchibo zneutralizuje daną ilość wyemitowanego CO2 poprzez posadzenie i pielęgnację odpowiedniej liczby drzew. Niniejsza współpraca to dla Fundacji realizacja projektu „Czas na las” oraz kampanii edukacyjno-promocyjnej dla świadomego i zrównoważonego stylu życia „Zielone Wydarzenia”.
Informacje o Tchibo
Tchibo produkuje najwyższej jakości kawę od ponad 60 lat. Firma rozpoczynała działalność w Niemczech, dystrybuując kawę drogą wysyłkową. Dzięki nieustannemu rozwojowi stała się detalistą najwyższej klasy, zatrudniającym ponad 12 tys. pracowników w całej Europie i posiadającym 1200 własnych sklepów i ponad 45 tys. stoisk.
W Polsce Tchibo obecne jest od 1992 r. Reprezentuje unikalny model biznesowy, łączący profesjonalną wiedzę o kawie ze sprzedażą innowacyjnych produktów użytkowych, oferowanych w tygodniowym cyklu w sklepach, na stoiskach Tchibo oraz w sklepie internetowym www.tchibo.pl.
Tchibo jest liderem ilościowym na rynku kawy w Polsce i liderem segmentu kawy mielonej (palonej)[1]. Kawa Tchibo Family jest liderem na rynku kawy i marką najchętniej wybieraną przez konsumentów[2].
Więcej na www.tchibo.pl, www.tchibo.com/pl
Fundacji Aeris Futuro
Misją działającej od 2006 r. fundacji Aeris Futuro jest skutecznie przeciwdziałanie globalnym zmianom klimatu, ochrona i zwiększenie różnorodności biologicznej i krajobrazowej, wspieranie rozwoju społeczności lokalnych oraz promowanie odpowiedzialnego biznesu. Jest jedyną w Polsce organizacją, która kompleksowo zajmuje się carbon offsets, projektami rekompensującymi emisje gazów cieplarnianych do powietrza. Stworzyła pierwszy i jedyny w Polsce KALKULATOR CO2 obejmujący szacowanie śladu klimatycznego (carbon footprint) oraz umożliwiający ograniczanie i zneutralizowanie tego śladu (carbon offsetting) poprzez sadzenie drzew i projekty zwiększające efektywności energetyczną. Eksperci Fundacji doradzają oraz szkolą w zakresie planowania i realizacji jedynych w Polsce zeroemisyjnych wydarzeń (carbon neutral events), tworzenia strategii CSR, raportów i kampanii społecznych oraz programów wolontariatu pracowniczego na rzecz zrównoważonego rozwoju, edukacji ekologicznej dzieci, młodzieży, studentów, pracowników firm.
W roku bieżącym Fundacja prowadzi kampanię ekologiczno-promocyjną Zielone Wydarzenia na rzecz świadomego i zrównoważonego stylu życia.
Więcej na: www.aeris.eko.org.pl, www.zielonewydarzenia.pl
Więcej informacji udzielają:
Donata Adler, Fundacja Aeris Futuro, PR Manager
tel.: 607 39 22 31, e-mail: DAdler@Aeris.eko.org.Pl,
Ewelina Wasilewska, Tchibo Warszawa, kierownik ds. komunikacji
tel.: 22 383 16 91, e-mail: ewelina.wasilewska@tchibo.pl
Daria Bukalska, Tchibo Warszawa, specjalista ds. komunikacji
tel.: 22 383 16 77, e-mail: daria.bukalska@tchibo.pl
pełna lista aktualności
|