Aktualności
Raport - Kompetencje cyfrowe i nauczanie zdalne
W raporcie "Kompetencje cyfrowe i nauczanie zdalne" poruszony został temat nauczania kompetencji cyfrowych i nauczania zdalnego w Europie.
Z danych zebranych w zeszłym roku przez Komisję Europejską wynika, że użycie komputerów w polskich szkołach nie odbiega od średniej unijnej. Nadal jednak istnieje przestrzeń do poprawy, gdyż w UE wciąż około 20-25% uczniów (w zależności od poziomu nauczania – szkoła podstawowa / ponadpodstawowa) nigdy lub prawie nigdy nie korzysta z komputera w szkole. Poprawie dostępności do usług cyfrowych służą zarówno programy unijne jak i krajowe. Niektóre z nich w skrócie przedstawione zostały w materiale. Zaprezentowane zostały również dane z najnowszych badań o poziome kompetencji cyfrowych.
Jeden z rozdziałów poświęcony został edukacji zdalnej w czasie pandemii COVID-19 i sposobach nauczania i wspierania tego procesu, jakie zostały wdrożone w niektórych krajach w wyniku zamknięcia szkół.
Źródło: www.parp.gov.pl