Legislacja
Food-Lex
 
Dodatki do żywności
i aromaty
 
Zanieczyszczenia
 
RWS - Referencyjne Wartości Spożycia
 
Trzymaj Formę !

   

 pl   en             
 
Jesteś tutaj: strona główna > AKTUALNOŚCI

AKTUALNOŚCI
Kampania „ABC Dobrego Magazynowania” zrealizowana!
Wszystkie działania w ramach kampanii edukacyjnej „ABC Dobrego Magazynowania”, realizowanej przez Polską Federację Producentów Żywności pod patronatem Głównego Inspektora Sanitarnego, zostały przeprowadzone z powodzeniem.

Ostatnim elementem kampanii była organizacja spotkań informacyjnych z największymi w Polsce sieciami handlowymi oraz przekazanie im specjalnie przygotowanych materiałów edukacyjnych.

 

Wiodącym w Polsce sieciom handlowym został udostępniony film instruktażowy prezentujący 10 zasad dobrego magazynowania oraz plakaty informacyjne w celu umieszczenia ich w magazynach sklepów należących do danych sieci. Przekazywaniu materiałów towarzyszyły briefingi, komunikujące cele i główne aspekty kampanii.

 

- Nasze materiały edukacyjne spotkały się z dużym zainteresowaniem. Przedstawiciele sieci handlowych wykorzystali je jako przydatne i pomocne narzędzie w ramach swoich własnych procedur szkoleniowych – powiedział Andrzej Gantner, dyrektor generalny Polskiej Federacji Producentów Żywności Związek Pracodawców. – Co więcej, uzgodniliśmy, że w przypadku dużej rotacji w danym magazynie będziemy dostarczać kolejne egzemplarze plakatów, gdyż pracownicy sieci często o nie pytają. Chcemy zapewnić, żeby nasze rekomendacje były łatwo dla nich dostępne – dodał dyrektor Andrzej Gantner.

 

W tzw. „I etapie kampanii”, specjalnie wyprodukowane plakaty informacyjne, przedstawiające 10 zasad prawidłowego magazynowania i ekspozycji napojów, soków i wód, trafiły do ponad 30 tys. wytypowanych małych i średniej wielkości sklepów na terenie całej Polski.

 

- Cieszymy się z realizacji tej kampanii edukacyjnej i jej efektów. Mamy nadzieję, że zasady dobrego magazynowania napojów, soków i wód na trwale wpiszą się w standardy działania punktów handlowych w Polsce zarówno tych mniejszych, jak i wielkopowierzchniowych – powiedział Jan Bondar, Rzecznik Prasowy Głównego Inspektoratu Sanitarnego.

 

Podstawą wszystkich działań edukacyjnych kampanii był poradnik Dobrych Praktyk Magazynowania Napojów, Wód i Soków, opracowany przez PFPŻ i zatwierdzony przez GIS. Kodyfikuje on 10 kluczowych zasad zalecanych przez producentów, uwzględniając obowiązujące przepisy prawne i bezpieczne standardy rynkowe. Zasady te to:

 

  1. Sprawdzenie jakości produktów i ich opakowania podczas dostawy,
  2. Przechowywanie produktów w chłodnym i suchym miejscu, unikanie przegrzania lub przemrożenia,
  3. Unikanie promieni słonecznych i zakaz długotrwałej ekspozycji napojów, wód i soków na promienie UV,
  4. Zachowanie należytych odstępów od ścian i nie składowanie produktów na podłodze,
  5. Składowanie napojów, wód i soków z dala od innych produktów wydzielających intensywne zapachy, np. proszków do prania lub karmy dla zwierząt
  6. Rotacja produktów wg reguły FEFO („first expire – first out”),
  7. Przestrzeganie terminów przydatności do spożycia i usuwanie z miejsca sprzedaży produktów przeterminowanych,
  8. Przestrzeganie bezpiecznej wysokości składowania,
  9. Zabezpieczenie produktów przed kurzem, pyłem, insektami i gryzoniami,
  10. Zakaz wysyłki lub sprzedaży produktów uszkodzonych, o podejrzanej jakości, przeterminowanych lub zwróconych w ramach reklamacji.

Film edukacyjny:





Dodaj do:   Dodaj kanał RSSRSS   Dodaj do facebook.comFacebook

pełna lista aktualności

Członkowie PFPŻ ZP

Dołącz do nas!
Serwis PFPŻ wykorzystuje pliki cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich zapis lub wykorzystanie.
Więcej informacji można znaleźć w Polityce prywatności.
Akceptuję politykę prywatności i wykorzystywania plików cookies w serwisie
zamknij