Witamy na podstronie PFPŻ ZP poświęconej samoregulacji reklamy żywności skierowanej do dzieci do 12 roku życia.
W dniu 29 października 2014 r. doszło do oficjalnego podpisania Porozumienia największych nadawców telewizyjnych w sprawie
zasad rozpowszechniania reklam i wskazań sponsorskich dotyczących artykułów
spożywczych lub napojów zawierających składniki, których obecność w nadmiernych
ilościach w codziennej diecie jest niewskazana, które weszło w życie 1 stycznia 2015 r.
Zgodnie z postanowieniami Porozumienia, nadawcy telewizyjni
zobowiązali się, że Audycjom dla dzieci nie będą towarzyszyć reklamy oraz
wskazania sponsorskie dotyczące artykułów spożywczych lub napojów zawierających
składniki, których obecność w nadmiernych ilościach w codziennej diecie jest
niewskazana.
Trzonem samoregulacji nadawców są Kryteria żywieniowe
reklamy żywności skierowanej do dzieci do lat 12 opracowane przez PFPŻ ZP, które pozwalają na łatwą ocenę produktów pod kątem spełniania przez nie wymogów samoregulacji.
Zgodnie z porozumieniem, nadawcy telewizyjni zobowiązali się wymagać od reklamodawców
złożenia oświadczenia o zgodności z kryteriami żywieniowymi treści reklamy oraz
wskazania sponsorskiego rozpowszechnianych przez nadawców telewizyjnych przed,
w trakcie i po emisji audycji dla dzieci.
Zatem nadawane od dnia 01/01/20215 r. reklamy i wskazania sponsorskie przed, w
trakcie i po emisji audycji dla dzieci, posiadają oświadczenia o zgodności z Kryteriami
żywieniowymi.
Zapraszamy do zapoznania się z treścią strony, gdzie dowiedzą się się Państwo więcej: O samoregulacji Definicje Kryteria Żywieniowe
|