Ochrona oznaczeń geograficznych w handlu z państwami trzecimi
Autentyczność produktów często wynika z unikalnych warunków środowiskowych konkretnego regionu lub z wieloletnich tradycji wytwarzania, co szczególnie dotyczy artykułów spożywczych. W dobie masowej produkcji towarów konsumenci coraz bardziej cenią sobie produkty o wyjątkowych cechach, które są ściśle powiązane z miejscem ich pochodzenia. Oznaczenia geograficzne mają na celu zabezpieczenie zarówno konsumentów, jak również producentów przed nieuczciwymi praktykami, które mogą polegać na stosowaniu wprowadzających w błąd oznaczeń, sugerujących nieprawdziwe pochodzenie, typ lub jakość produktu.
W dobie globalizacji oznaczenia geograficzne stanowią także istotne narzędzie walki z podróbkami, wspierając lokalnych producentów i promując dziedzictwo kulturowe regionów na arenie międzynarodowej, przyczyniając się do ich rozwoju gospodarczego, zapewniając jednocześnie przewagę konkurencyjną na światowych rynkach.
Zapraszamy do lektury artykułu Paulina Wozniak-Klimek - Kancelaria Schoenherr Halwa Okoń Chyb sp.k. oraz innych interesujących publikacji w ostatnim wydaniu kwartalnika Food-Lex.
W artykule:
- oznaczenia geograficzne - regulacje prawne
- wzmocniona umowa o partnerstwie i współpracy (EPCA) miedzy Unia Europejska a Kirgistanem
- ochrona oznaczeń geograficznych polskich napojów spirytusowych w państwach trzecich
- konsekwencje naruszenia chronionego oznaczenia geograficznego.
Kwartalnik "Food-Lex" nr 4/2024 >>