Własność intelektualna a produkty spożywcze. Jak chronić innowacje, markę oraz twórczość

Branża żywnościowa, podobnie jak wiele innych sektorów rynku, nie jest wolna od problemów podrabiania, piractwa czy naśladownictwa przekraczającego dopuszczalne ramy. Podróbki produktów żywnościowych, oprócz oczywistych negatywnych skutków w postaci utraconych zysków producentów i dystrybutorów żywności, niosą ze sobą również istotne ryzyka dla konsumentów. Nieznane pochodzenie produktów, brak dbałości o skład czy warunki produkcji oraz przechowywania mogą nieść ze sobą daleko idące skutki, w tym również zdrowotne.

Odpowiednio przygotowana strategia ochrony prawami własności intelektualnej, powstająca w ścisłej współpracy z działami odpowiedzialnymi za badania i rozwój oraz odpowiedzialnymi za marketing, może pozwolić przedsiębiorstwu zbudować skuteczną przewagę i zapewnić wyłączność na wykorzystanie produktu czy to w formie samodzielnej produkcji lub sprzedaży czy też udzielenia licencji innym podmiotom.

Polecamy artykuł "Własność intelektualna a produkty spożywcze. Jak chronić innowacje, markę oraz twórczość", który dla czytelników "Food-Lex" przygotował Marek Oleksyn, Wojciech Wizner – SK&S Sołtysiński Kawecki & Szlęzak.

W artykule:

  • zalety i cechy charakterystyczne praw własności intelektualnej
  • ochrona innowacji, marki, twórczości
  • oznaczenia geograficzne – szczególna ochrona dla wyjątkowych produktów
  • wzmocniona ochrona produktu

Kwartalnik "Food-Lex" nr 2/2024:

https://www.food-lex.pl/kwartalnik-food-lex-15435

iStock-896358708