Aż 66% Polaków negatywnie ocenia decyzję o wprowadzeniu podatku cukrowego

Agencja badawczo-analityczna Zymetria przygotowała raport pt. „Podatek cukrowy oczami konsumentów” zawierający wyniki badań przeprowadzonych w połowie stycznia. Z raportu wynika, że skala wzrostu cen napojów słodzonych bardzo zaskoczyła Polaków, a zdecydowana większość osób traktuje podatek cukrowy jako kolejny sposób na wyciąganie pieniędzy z kieszeni Polaków.

Liczba osób o negatywnym stosunku do wprowadzenia podatku rośnie – w październiku tego zdania było 59% Polaków.  


46% osób przewiduje, że fundusze z podatków zostaną przeznaczone na łatanie dziury budżetowej, a kolejne 24% jest zdania, że zostaną roztrwonione. Tylko 16% osób jest przekonanych, że pieniądze zostaną przeznaczone na walkę ze skutkami otyłości, a co dziesiąta osoba jest zdania, że dzięki pozyskanym funduszom powstaną programy edukacyjne na temat zdrowego odżywiania się.


Zaskoczenie budzą również podwyżki napojów typu light czy bez kalorii, które również zostały objęte podatkiem. 7 na 10 osób nie zgadza się z tą regulacją i w większości traktują ją jako sposób wyciągania pieniędzy z kieszeni społeczeństwa. 


Raport „Podatek cukrowy oczami konsumentów” powstał w oparciu o wyniki badania ilościowego realizowanego metodą CAWI, na ogólnopolskiej próbie N=803 Polaków w wieku 18+, 11-13 stycznia 2021.


Źródło: dlahandlu.pl


csr