Legislacja
Food-Lex
 
Dodatki do żywności
i aromaty
 
Zanieczyszczenia
 
RWS - Referencyjne Wartości Spożycia
 
Trzymaj Formę !

   

 pl   en             
 
Jesteś tutaj: strona główna > AKTUALNOŚCI

AKTUALNOŚCI
1,5 filiżanki dziennie - Analiza rynku herbaty
Polacy lubią herbatę. Należą do największych jej konsumentów w Europie. Po ten napój sięga 98 proc. społeczeństwa, wypijając średnio 1,5 filiżanki dziennie. Rynek herbaty rośnie, a już dziś wyceniany jest na około 1,2 mld zł.

Pod względem spożycia herbaty jesteśmy w pierwszej trójce Europy i pierwszej dziesiątce świata. Lubimy ją tylko odrobinę mniej niż wodę, która zajmuje pierwsze miejsce wśród napojów. Ale nasza miłość do herbaty ma różne oblicza. Ostatnio jest mniejsza do tradycyjnej czarnej, choć wartościowo jej sprzedaż nadal stanowi ponad 50 proc. rynku, a wyraźnie bardziej namiętna do innych odmian herbaty. W 2009 r. ilościowo rynek herbaty – według danych MEMRB MAT ND 2009- wzrósł nieznacznie, o około 3,6 proc., natomiast wartościowo aż o 11 proc.

Nie tylko czarna
W ostatnim okresie systematycznie rosło zainteresowanie herbatą zieloną, białą, czerwoną, a także herbatami ziołowymi, owocowymi czy funkcjonalnymi, które jako napoje korzystnie wpływające na zdrowie są poszukiwane w związku z rosnącą modą na zdrowy, nowoczesny styl życia. Jak mówi Hanna Dulczewska z firmy AB Foods, dystrybuującej markę Twinings, na zmianę zachowań konsumentów wpływa też wzrost zamożności, co sprawia, że szukają oni nowych wysublimowanych smaków i produktów, bardziej interesują się ofertą Premium, eleganckimi opakowaniami, zaczynają doceniać jakość. Dlatego rośnie szansa wypromowania takich marek jak Twinings, ekskluzywnej, eleganckiej, autentycznie „angielskiej” herbaty, gwarantującej stałą, niezmiennie wysoką jakość. Podobnie jak innych typów herbat...

Kupujcie, bo warto
Wiodący producenci żywności nie oszczędzają na promocjach, ale herbata jest dopiero na 19. miejscu listy. Reklamują ją przede wszystkim wydawnictwa z logo super- i hipermarketów. Dane firmy ABR SESTA, która monitoruje 142 kategorie FMCG z sieciowych gazetek promocyjnych pokazują, że udział herbat we wszystkich promowanych kategoriach wynosi 1,7 proc. (dane za III kwartał 2009). Herbaty promowane są sezonowo, najczęściej w marcu, kwietniu i we wrześniu. Najczęściej promują się Lipton, Saga i Dilmah...

Co dalej?
Sytuacja na rynku herbat jest skomplikowana. Kryzys, który mocno odczuły kraje produkujące herbatę, wpłynął na wzrost cen. Jednak producenci i dystrybutorzy herbat kolorowych, owocowych, ziołowych i funkcjonalnych są dobrej myśli. Wierzą też w dalszy rozwój rynku operujący na rynku herbaty czarnej i zielonej. Być może dynamika rozwoju rynku spadnie, ale trendy się nie zmienią. Polacy będą sięgać po różne typy herbat...


Dodaj do:   Dodaj kanał RSSRSS   Dodaj do facebook.comFacebook

pełna lista aktualności

 

Komentarze

Dodaj komentarz


Członkowie PFPŻ ZP

Dołącz do nas!
Serwis PFPŻ wykorzystuje pliki cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich zapis lub wykorzystanie.
Więcej informacji można znaleźć w Polityce prywatności.
Akceptuję politykę prywatności i wykorzystywania plików cookies w serwisie
zamknij