Legislacja
Food-Lex
 
Dodatki do żywności
i aromaty
 
Zanieczyszczenia
 
RWS - Referencyjne Wartości Spożycia
 
Trzymaj Formę !

   

 pl   en             
 
Jesteś tutaj: strona główna > AKTUALNOŚCI

AKTUALNOŚCI
Polacy, a kryzys
Z badań przeprowadzonych przez SMG/KRC Millward Brown na zlecenie Kompanii Piwowarskiej wynika, że 54 proc. Polaków deklaruje, że nie obawia się kryzysu gospodarczego, natomiast aż 76 proc. osób spośród grupy czującej strach przed kryzysem obawia się wzrostu cen. W obliczu ogólne panującej trudnej sytuacji gospodarczej nasi rodacy podejmują szereg oszczędności- pisze portal MediaRun.

Oszczędzamy nie tylko na czasopismach i gazetach (23 proc. badanych), podróżach (23 proc.), sprzętach domowych (21 proc.) i ubraniach (19 proc.) ale także na piwie (17 proc.), kosmetykach (17 proc.) a nawet czekoladzie (16 proc.). Na liście rzeczy, z których najmniej jesteśmy skłonni zrezygnować znajduje się mięso, świeże owoce, a także spłata kredytu.
W dobie kryzysu rzadziej także odwiedzamy puby i restauracje. Aż 37 proc. badanych deklaruje zmniejszenie częstotliwości swoich wizyt w pubie a 28 proc. w ogóle przestało bywać w gastronomii. Z kolei 17 proc. respondentów wyjaśnia, że do klubów chodzi tak samo często jak wcześniej jednak zdecydowanie mniej wydaje. Jest także grupa, która zdecydowanie woli kupić piwo w sklepie i wypić je w domu przed telewizorem (18 proc.).
Piwo jest największą kategorią spożywczą w Polsce - jest odpowiedzialne za 30 proc. obrotów (wśród największych 20-tu kategorii spożywczych wg AC Nielsen). Może więc stanowić ciekawy ekonomiczno-społeczny barometr dla zmian na polskim rynku.Prognozy ekspertów KP przewidują, że najdroższe piwne segmenty (Super Premium) będą rosły najszybciej, co najmniej kilka procent rocznie. Inną tendencją, która będzie widoczna na polskim rynku, ma być rozwój segmentów wyspecjalizowanych.

(żródło: KP, MediaRun)

 


Dodaj do:   Dodaj kanał RSSRSS   Dodaj do facebook.comFacebook

pełna lista aktualności

 

Komentarze

Dodaj komentarz


Członkowie PFPŻ ZP

Dołącz do nas!
Serwis PFPŻ wykorzystuje pliki cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich zapis lub wykorzystanie.
Więcej informacji można znaleźć w Polityce prywatności.
Akceptuję politykę prywatności i wykorzystywania plików cookies w serwisie
zamknij