Legislacja
Food-Lex
 
Dodatki do żywności
i aromaty
 
Zanieczyszczenia
 
RWS - Referencyjne Wartości Spożycia
 
Trzymaj Formę !

   

 pl   en             
 
Jesteś tutaj: strona główna > AKTUALNOŚCI

AKTUALNOŚCI
NOWE STRATEGIE EKSPORTOWE NA WORLDFOOD WARSAW
Unia Europejska jest najważniejszym rynkiem, na który Polska eksportuje 80% produktów. Najwięcej przyjmują od nas nasi zachodni sąsiedzi czyli Niemcy. Dużą rolę również odgrywają rynki wschodnie, ale to kraje azjatyckie: Chiny, Korea, Wietnam nabierają coraz to większego znaczenia. Polskie firmy odkryły również uroki rynku krajów arabskich i północnej Afryki gdzie coraz więcej podmiotów wysyła swoje produkty. Główna rolę odgrywa oczywiście żywiec, mięso i jego przetwory, następnie owoce, warzywa i ich przetwory oraz zboża i ich przetwory.

Dlatego naprzeciw tym trendom wychodzą właśnie Międzynarodowe Targi Żywności i Napojów WorldFood Warsaw, które skupiają biznes i ekspertów z wielu krajów. Wspierają je politycy oraz media krajowe i międzynarodowe. Ambicje organizatorów co do zasięgu i wielkości przedsięwzięcia ekspozycyjnego powiększają się z każdym rokiem. Celem targów jest tworzenie i dostarczanie wiedzy oraz doradzanie w zakresie posłużenia się nią w działaniach biznesowych. Poprzez tworzenie zaplecza dla dialogu, kontaktów, negocjacji i wymiany myśli organizatorzy zamierzają łączyć uczestników targów i ich partnerów biznesowych. Eksponowanie produktów, towarów, usług i koncepcji – to początek współpracy. Organizatorzy targów myślą o wsparciu umiejętności strategicznego wywalczania sobie silnej pozycji firm w łańcuchu dostaw. Potrzeba jest kooperacji na wielu płaszczyznach.


Według prognozy ekspertów KUKE szacunki popytu na towary z Polski w roku 2017 wskazują na zwiększenie sprzedaży do 188,9 mld euro tj. o 8%. Tempo wzrostu popytu dla poszczególnych rynków nie będzie już tak zróżnicowane jak w roku 2016. Najszybszego wzrostu eksportu oczekuje się po rynku Europy Wschodniej (około 10%). Wzrost sprzedaży do Niemiec szacowany jest na około 8,2% natomiast do pozostały krajów strefy euro na 8,5%.


W sytuacji, gdy firmy mają dobrą pozycję na swoich rynkach krajowych, zaczynają szukać rynku eksportowego i znajdują partnera branżowego, który chętnie poszerzy swoje portfolio produktowe, ale zaproponuje też swoje produkty w ramach wzajemności. To jest negocjowalne i policzalne, choćby w prostym rachunku terms of trade…Ale, trzeba zmienić nawyki myślowe, otworzyć się na innowacje w organizowaniu kooperacji w łańcuchu i kooperacji w samym rynku docelowym. I takim stylom „biznesowania” targi WorldFood chcą patronować, pomagać, otwierać perspektywę biznesową – w rynku krajowym i w rynkach eksportowych.


Eksperci KUKE szacują, że w kolejnych miesiącach dynamika eksportu powinna się stopniowo poprawiać. Stabilizacja koniunktury u naszych głównych partnerów będzie temu sprzyjać. Kolejne rynki otwierające się na nasze towary prowadzą do normalizacji wymiany handlowej. Na wzrost dynamiki eksportu wskazują statystyki tyczące się poziomu zamówień.


Umowa gospodarczo-handlowa CETA to efekt niedawno zakończonych negocjacji między UE a Kanadą. Umowa zapewnia stronie europejskiej dużo więcej atrakcyjnych możliwości prowadzenia podmiotów gospodarczych w Kanadzie, a także na pewno przyczyni się do zwiększenia zatrudnienia w Europie. Celem umowy jest: zlikwidowanie ograniczeń w dostępie do zamówień publicznych, otwarcie rynku usług i stworzenie przewidywalnych warunków dla inwestorów. Można śmiało powiedzieć, że to dobra wiadomość dla każdego polskiego eksportera, a także polskiego konsumenta, który otrzyma tańsze produkty.


Perspektywy największego rozwoju dla polskich eksporterów zapewnia druga co wielkości gospodarka świata czyli Chiny. Region Azji Południowo-Wschodniej to ponad 600 mln potencjalnych konsumentów, którzy potrzebują towarów coraz lepszej jakości. Pomimo spadku w ostatnich latach wciąż jest to rynek dla polskich firm perspektywiczny. Powstała w 2015 roku wspólnota gospodarcza krajów Azji Południowo-Wschodniej ASEAN Community sprzyja powstawaniu głębszych stosunków handlowych. Jej celem była likwidacja ograniczeń celnych, poprawienie systemu transakcji elektronicznych, ulepszenie infrastruktury transportowej oraz zwiększenie udziału sektora prywatnego w gospodarce.


Spotkania B2B podczas targów WorldFood Warsaw, które odbędą się w dniach 11-13 kwietnia 2017 r. w EXPO XXI WARSZAWA będą doskonałą szansą dla tych, którzy zaplanowali rozpocząć współpracę z partnerami między innymi z Chin oraz dla tych, którzy już eksportują swoje produkty.


IMG_0391


Więcej: www.worldfood.pl


Kontakt dla Wystawców:

Agnieszka Szpaderska

agnieszka@worldfood.pl, tel. + 48 22 395 66 93

Kontakt dla mediów:

Beata Bątorek

marketing@worldfood.pl, tel. 698 054 192


IMG_0037 (1)



Dodaj do:   Dodaj kanał RSSRSS   Dodaj do facebook.comFacebook

pełna lista aktualności

Członkowie PFPŻ ZP

Dołącz do nas!
Serwis PFPŻ wykorzystuje pliki cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich zapis lub wykorzystanie.
Więcej informacji można znaleźć w Polityce prywatności.
Akceptuję politykę prywatności i wykorzystywania plików cookies w serwisie
zamknij