Legislacja
Food-Lex
 
Dodatki do żywności
i aromaty
 
Zanieczyszczenia
 
RWS - Referencyjne Wartości Spożycia
 
Trzymaj Formę !

   

 pl   en             
 
Jesteś tutaj: strona główna > AKTUALNOŚCI

AKTUALNOŚCI
PepsiCo na rzecz budowy bardziej zrównoważonego systemu żywności w Europie
Firma PepsiCo przyłączyła się do koalicji składającej się z 50 czołowych firm, uniwersytetów i partnerów naukowych związanych z branżą żywnościową tworząc EIT Food, inicjatywę Europejskiego Instytutu Innowacji i Technologii (EIT).

Celem EIT Food będzie budowanie zrównoważonych łańcuchów dostaw żywności za pośrednictwem innowacyjnych i edukacyjnych inicjatyw. Głównym celem jest stworzenie zaufanego i innowacyjnego ekosystemu żywności, który będzie wspierać konsumentów w ich prawie do zdrowej i bardziej zrównoważonej diety. Inicjatywa EIT Food zwyciężyła ostatnio w ogólnoeuropejskim konkursie Food4Future.

 

Jako firma członkowska EIT Food, PepsiCo angażuje się w zmianę sposobu, w jakim żywność jest obecnie produkowana, rozprowadzana i konsumowana w Europie. W ciągu najbliższych siedmiu lat, partnerzy EIT Food zainwestują w tę inicjatywę blisko 1 200 milionów euro, natomiast EIT przeznaczy na nią 400 milionów euro.

 

EIT Food ogłosiło, że utworzy cztery programy innowacji dla konsumentów ukierunkowane na wyzwania społeczne:

 

  1. Spersonalizowana zdrowa żywność (FoodConnects Assistant),
  2. Cyfryzacja systemu żywności (The Web of Food),
  3. Rozwój łańcucha dostaw napędzany przez konsumenta oraz przyjęcie nowych technologii w rolnictwie, przetwórstwie i sprzedaży detalicznej (Your Fork2Farm),
  4. Procesy zasobooszczędne zmieniające sektor żywnościowy z obecnego liniowego  modelu „produkuj-zużyj-wyrzuć” na model biogospodarki cyrkularnej (Agenda Zero Waste).

Wśród celów tych programów jest udzielenie pomocy do 2030 roku co najmniej 60% konsumentów w Europie, aby osiągnęli zalecane dawki spożycia m.in. owoców i warzyw, produktów pełnoziarnistych i białka, przy jednoczesnym zmniejszeniu spożycia soli, cukru i tłuszczów nasyconych zgodnie z zaleceniami Światowej Organizacji Zdrowia (WHO) i organów europejskich. Dodatkowo inicjatywa ta ma na celu ograniczenie marnowania żywności o 50% w ciągu 10 lat.

 

Dr Ellen de Brabander, starszy wiceprezes PepsiCo ds. Badań i Rozwoju w Zakresie Odżywiania, była członkiem zespołu, który stworzył zwycięski projekt EIT Food i pełni funkcję tymczasowego prezesa EIT Food. Dr de Brabander widzi ogromny potencjał w partnerstwie EIT Food: „Angażowanie konsumentów na każdym etapie naszych planów pozwoli nam zbudować system żywnościowy, który odpowiada wszystkim i spełnia zmieniające się potrzeby społeczeństw. Bardzo cieszymy się na współpracę z innymi wizjonerami i liderami, aby urzeczywistnić tę wizję”.

 

EIT Foods zrzesza różnorodnych partnerów takich jak PepsiCo, którzy są związani z branżą żywnościową i chcą zwiększyć innowacyjność i przedsiębiorczość w Europie. Podoba nam się to, że EIT Food stawia konsumenta w centrum swoich działań, gdyż będzie miało to kluczowe znaczenie w przeprowadzeniu globalnej rewolucji w zakresie bardziej zrównoważonego, zdrowszego i bezpiecznego żywienia” – powiedział Martin Kern, dyrektor EIT.

 

Cele EIT Food są zgodne z niedawno ogłoszoną przez PepsiCo Agendą 2025 w zakresie Zrównoważonego Rozwoju, która koncentruje się na ludziach, środowisku i żywności.

Jesteśmy w pełni zaangażowani w EIT Food i wierzę, że inicjatywa ta odegra kluczową rolę w przekształcaniu sposobu w jaki w Europie uprawia się rośliny oraz produkuje i konsumuje żywność" – powiedział dr Mehmood Khan, wiceprezes i dyrektor naukowy PepsiCo.

 

Agenda 2025 w zakresie Zrównoważonego Rozwoju stanowi kontynuację zaangażowania PepsiCo w ciągu ostatnich 10 lat w działanie zgodnie z filozofią Performance with Purpose, pionierską wizją zainicjowaną w 2006 roku. Jest ona zakorzeniona w przekonaniu, że sukces biznesowy jest nierozerwalnie związany z działaniem w zrównoważony sposób.

 

Więcej informacji na temat filozofii Performance with Purpose firmy PepsiCo oraz Agendy 2025 w zakresie Zrównoważonego Rozwoju (Produkt, Planeta, Ludzie) można uzyskać na witrynie:
https://www.multivu.com/players/English/7954151-pepsico-performance-with-purpose-sustainability-agenda  

Więcej informacji na temat inicjatywy EIT Food i jej 50 firm partnerskich jest dostępnych na stronie: https://eit.europa.eu/eit-community/eit-food

 

O EIT

Europejski Instytut Innowacji i Technologii (EIT) jest niezależnym organem UE stworzonym do promowania innowacji i przedsiębiorczości w Europie w celu przezwyciężenia niektórych z jej największych wyzwań w zakresie klimatu, cyfryzacji, energii, żywności, zdrowia i surowców. W ramach Programu Ramowego Horyzont 2020 na rzecz badań naukowych i innowacji, EIT skupia czołowe firmy, uniwersytety i laboratoria badawcze, tworząc dynamiczne partnerstwa –  innowacyjne społeczności – które rozwijają innowacyjne produkty i usługi, zakładają firmy i szkolą nowe pokolenie przedsiębiorców.

  

EIT Food dołącza do największej w Europie społeczności innowacji, która obecnie zrzesza ponad 800 partnerów ze świata biznesu, szkolnictwa wyższego i badań naukowych, pracujących w 30 centrach innowacji w całej Europie. Wspólnota EIT wspiera przedsiębiorców z Europy w przekształcaniu ich najlepszych pomysłów w produkty, usługi i miejsca pracy. Do tej pory, wsparła utworzenie ponad 200 innowacyjnych start-upów i szkoleń z zakresu przedsiębiorczości dla 2000 studentów i absolwentów. Więcej informacji jest dostępnych na witrynie http://eit.europa.eu./

Twitter: @EITeu

 



O firmie PepsiCo


Konsumenci w ponad 200 krajach i regionach na całym świecie sięgają po produkty firmy PepsiCo miliard razy dziennie. Łączny przychód netto pochodzący ze sprzedaży produktów żywnościowych i napojów oferowanych przez przedsiębiorstwa Frito-Lay, Gatorade, Pepsi-Cola, Quaker i Tropicana, wchodzące w skład koncernu PepsiCo, wyniósł w 2015 roku ponad 63 mld dolarów amerykańskich. W swoim globalnym portfolio PepsiCo posiada szeroką i różnorodną ofertę produktów żywnościowych i napojów oferowanych pod wieloma markami, a każda z 22 najlepiej sprzedających się marek generuje w ciągu roku przychody na poziomie ponad miliarda dolarów amerykańskich.


Działalność PepsiCo opiera się na filozofii „Performance with Purpose”, co oznacza, że firma koncentruje się na osiąganiu wysokich wyników finansowych, jednocześnie dbając o zrównoważony wzrost. Zgodnie z filozofią „Performance with Purpose”, PepsiCo oferuje szeroki wybór produktów żywnościowych i napojów, od przekąsek po produkty o profilu prozdrowotnym, poszukuje innowacyjnych sposobów pozwalających ograniczać wpływ swojej działalności na środowisko oraz zmniejszać koszty operacyjne, firma zapewnia bezpieczne i sprzyjające warunki pracy wszystkim swoim pracowników na świecie, a także szanuje, wspiera i inwestuje w rozwój społeczności lokalnych, w których prowadzi działalność. Więcej informacji na temat PepsiCo jest dostępnych na globalnej witrynie pod adresem www.pepsico.com oraz na polskiej stronie firmy http://www.pepsicopoland.com



Kontakt dla mediów:


Jarosław Soroczyński
Questia sp. z o.o. sp. k.

Communications Management Consultants

tel.: +48 22 623 07 00

e-mail: jsoroczynski@questiapr.pl

 


Dodaj do:   Dodaj kanał RSSRSS   Dodaj do facebook.comFacebook

pełna lista aktualności

Członkowie PFPŻ ZP

Dołącz do nas!
Serwis PFPŻ wykorzystuje pliki cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich zapis lub wykorzystanie.
Więcej informacji można znaleźć w Polityce prywatności.
Akceptuję politykę prywatności i wykorzystywania plików cookies w serwisie
zamknij