Legislacja
Food-Lex
 
Dodatki do żywności
i aromaty
 
Zanieczyszczenia
 
RWS - Referencyjne Wartości Spożycia
 
Trzymaj Formę !

   

 pl   en             
 
Jesteś tutaj: strona główna > AKTUALNOŚCI

AKTUALNOŚCI
PepsiCo obniża o jedną czwartą zużycie energii i wody w swoich zakładach w Polsce
PepsiCo odnotowało wymierne sukcesy w ograniczaniu wpływu swoich czterech polskich zakładów na środowisko. W ciągu ostatnich 6 lat firma obniżyła zużycie energii i wody na jednostkę gotowego produktu średnio o jedną czwartą. Ponad 99% odpadów produkcyjnych PepsiCo trafia do recyklingu.

PepsiCo Poland produkuje napoje w swoich zakładach w Żninie i Michrowie k. Grójca oraz słone przekąski w Grodzisku Mazowieckim i Tomaszowie Mazowieckim. Zgodnie z filozofią „Performance with Purpose”, firma dokłada starań, aby jej działania miały pozytywny wpływ na otoczenie. Elementem tej filozofii jest ograniczanie wpływu działalności PepsiCo na środowisko naturalne.


Innowacyjne rozwiązania z myślą o środowisku


W zakładach PepsiCo produkujących przekąski w Tomaszowie Mazowieckim i Grodzisku Mazowieckim za pomocą innowacyjnych instalacji odzyskuje się ciepło z linii produkcyjnych. Instalacja odzyskująca energię cieplną w Tomaszowie ma moc 100 kW ciepła, natomiast w Grodzisku, gdzie w wysokiej temperaturze smaży się chipsy ziemniaczane, instalacja osiąga moc do 2MW ciepła – tyle, ile miejska kotłownia ogrzewająca 1000 domów jednorodzinnych. Odzyskanym ciepłem podgrzewane są zbiorniki oleju, woda oraz ogrzewane są budynki.

 

Instalacja odzysku ciepła_zakład PepsiCo w Tomaszowie Mazowieckim


W zakładzie w Grodzisku Mazowieckim zbierany jest również biogaz odpadowy ze ścieków po płukaniu ziemniaków. W tym celu zaprojektowano specjalną instalację, która zbiera biogaz i przesyła go do zewnętrznego zbiornika w kształcie kopuły, w której znajduje się elastyczny balon z gazem o pojemności 1000 m3. Spalanie tego gazu w wysokosprawnym silniku wytwarza 250 kW energii elektrycznej, używanej do zasilania linii produkcyjnych oraz dodatkowo 300 kW ciepła, które wykorzystywane jest do utrzymania procesów technologicznych w oczyszczalni ścieków. Spalanie biogazu pozwoliło na zmniejszenie zużycia prądu w zakładzie o 4,5%.


Zbiornik na biogaz odpadowy_zakład PepsiCo w Grodzisku Mazowieckim


W zakładach produkujących napoje w Michrowie i Żninie wykorzystuje się ciepło generowane przez kompresory powietrza do podgrzewania wody potrzebnej przy produkcji. Z kolei w instalacji ciekłego dwutlenku węgla, używanego w produkcji napojów gazowanych, powstaje chłód, jako naturalny efekt rozprężania gazu. Chłód ten jest odzyskiwany za pomocą specjalnej instalacji i używany następnie do chłodzenia napojów w trakcie rozlewu.


We wszystkich zakładach PepsiCo w Polsce zostało też wymienione oświetlenie na energooszczędne oprawy LED.


Wymierne oszczędności w zużyciu energii i wody


Dzięki systematycznym działaniom popartym inwestycjami w innowacyjne rozwiązania zakłady PepsiCo w Polsce znacznie obniżyły zużycie energii i wody na jednostkę gotowego produktu. W ciągu ostatnich 6 lat (2009 – 2015) produkujący napoje zakład w Michrowie ograniczył zużycie energii na litr gotowego napoju aż o 34%, a wody o 22%. W Żninie na litr gotowego napoju zużywa się teraz o 42% mniej energii i o 5% mniej wody niż 6 lat temu. Zakład w Żninie ma najniższy wskaźnik zużycia energii na litr wyprodukowanego napoju w grupie PepsiCo w regionie obejmującym Europę, Rosję i Turcję – tylko 0,049 kWh/litr. Zakład w Grodzisku Mazowieckim potrzebuje dziś o 9% mniej energii i o 27% mniej wody niż przed 6 laty, aby wyprodukować kilogram chipsów ziemniaczanych. Produkujący chrupki i inne słone przekąski zakład w Tomaszowie Mazowieckim zdołał obniżyć zużycie energii na kilogram gotowego produktu o 16%, a wody aż o 58%.


Recykling 99% odpadów


Aby zminimalizować ilość odpadów wywożonych na wysypisko, PepsiCo odzyskuje w swoich zakładach i przekazuje do recyklingu łącznie ponad 99% odpadów produkcyjnych – głównie papieru i plastiku, chroniąc przed wycinką tysiące drzew rocznie i zmniejszając zużycie ropy naftowej.


Działanie ze świadomością celu


„Nasz główny cel to dostarczanie konsumentom ich ulubionych napojów i przekąsek, ale równie ważne jest dla nas, aby produkować je w sposób odpowiedzialny, dbając o środowisko naturalne. Jesteśmy dumni, że wspólnym wysiłkiem pracowników naszych zakładów produkcyjnych, wspartym znacznymi inwestycjami, obniżyliśmy w ostatnich latach zużycie prądu i wody na jednostkę produktu średnio aż o jedną czwartą. Dzięki temu pomagamy zachować środowisko naturalne w jak najlepszym stanie dla przyszłych pokoleń” – powiedziała Małgorzata Skonieczna, dyrektor ds. komunikacji korporacyjnej PepsiCo na Europę Centralną.

Szczegółowe dane o działaniach i sukcesach PepsiCo w zakresie zrównoważonego rozwoju na całym świecie można znaleźć w ostatnim Corporate Sustainability Report, a także na stronie www.howwillwe.com, która prezentuje globalne postępy PepsiCo w realizacji filozofii „Performance with Purpose”, czyli „Działania ze świadomością celu”.

 


O firmie PepsiCo

Konsumenci w ponad 200 krajach i regionach na całym świecie sięgają po produkty firmy PepsiCo miliard razy dziennie. Łączny przychód netto pochodzący ze sprzedaży produktów żywnościowych i napojów oferowanych przez przedsiębiorstwa Frito-Lay, Gatorade, Pepsi-Cola, Quaker i Tropicana, wchodzące w skład koncernu PepsiCo, wyniósł w 2015 roku ponad 63 mld dolarów amerykańskich.

W swoim globalnym portfolio PepsiCo posiada szeroką i różnorodną ofertę produktów żywnościowych i napojów oferowanych pod wieloma markami, a każda z 22 najlepiej sprzedających się marek generuje w ciągu roku przychody na poziomie ponad miliarda dolarów amerykańskich.

Działalność PepsiCo opiera się na filozofii „Performance with Purpose”, co oznacza, że firma koncentruje się na osiąganiu wysokich wyników finansowych, jednocześnie dbając o zrównoważony wzrost. Zgodnie z filozofią „Performance with Purpose”, PepsiCo oferuje szeroki wybór produktów żywnościowych i napojów, od przekąsek po produkty o profilu prozdrowotnym, poszukuje innowacyjnych sposobów pozwalających ograniczać wpływ swojej działalności na środowisko oraz zmniejszać koszty operacyjne, firma zapewnia bezpieczne i sprzyjające warunki pracy wszystkim swoim pracowników na świecie, a także szanuje, wspiera i inwestuje w rozwój społeczności lokalnych, w których prowadzi działalność. Więcej informacji na temat PepsiCo jest dostępnych na globalnej witrynie pod adresem www.pepsico.com oraz na polskiej stronie firmy http://www.pepsicopoland.com


Kontakt dla mediów:


Jarosław Soroczyński
Questia sp. z o.o. sp. k.

Communications Management Consultants

tel.: +48 22 623 07 00

e-mail: jsoroczynski@questiapr.pl

 



Sukcesy środowiskowe zakładów PepsiCo w Polsce_infografika

 

 


Dodaj do:   Dodaj kanał RSSRSS   Dodaj do facebook.comFacebook

pełna lista aktualności

Członkowie PFPŻ ZP

Dołącz do nas!
Serwis PFPŻ wykorzystuje pliki cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich zapis lub wykorzystanie.
Więcej informacji można znaleźć w Polityce prywatności.
Akceptuję politykę prywatności i wykorzystywania plików cookies w serwisie
zamknij