Legislacja
Food-Lex
 
Dodatki do żywności
i aromaty
 
Zanieczyszczenia
 
RWS - Referencyjne Wartości Spożycia
 
Trzymaj Formę !

   

 pl   en             
 
Jesteś tutaj: strona główna > AKTUALNOŚCI

AKTUALNOŚCI
Brak zaufania do sztucznych słodzików jest nieuzasadniony
Brak zaufania do sztucznych słodzików wynika z niewłaściwej wiedzy, często szerzonej i powielanej przez różne osoby, które prezentują osobiste poglądy, a nie fakty bazujące na badaniach naukowych. EFSA (Europejski Urząd ds. Bezpieczeństwa Żywności) i inne podobne urzędy na świecie wielokrotnie potwierdzały bezpieczeństwo stosowania aspartamu w produktach spożywczych, bazując na braku jakichkolwiek naukowych dowodów, że jest inaczej - powiedziała serwisowi www.portalspozywczy.pl, Iwona Jacaszek-Pruś, dyrektor ds. korporacyjnych Coca-Cola HBC Polska oraz wiceprezes PFPŻ ZP.

Zdaniem Iwony Jacaszek-Pruś, słodzik są doskonałą alternatywą, zarówno dla ludzi, którzy chcą ograniczać spożywane kalorie, jak i tych którzy z powodów zdrowotnych muszą ich unikać.


Coca-Cola ma w swoim portfolio produkty słodzone stewią – także na polskim rynku - i – jak zapewnia dyrektor spółki - nadal będzie je rozwijać.


- Jednocześnie pamiętajmy, że produkty żywnościowe to również doznania smakowe i w związku z tym producenci muszą tak pracować nad recepturami swoich produktów, aby były one akceptowane przez konsumentów. Zdarza się, że najlepsze produkty to kombinacja słodzików lub słodzików i cukru. Brak zaufania do sztucznych słodzików wynika z niewłaściwej wiedzy, często szerzonej i powielanej przez różne osoby, które prezentują osobiste poglądy, a nie fakty bazujące na badaniach naukowych. EFSA (Europejski Urząd ds. Bezpieczeństwa Żywności) i inne podobne urzędy na świecie wielokrotnie potwierdzały bezpieczeństwo stosowania aspartamu w produktach spożywczych, bazując na braku jakichkolwiek naukowych dowodów, że jest inaczej. Szerzenie fałszywych informacji odbija się niekorzystnie na samych konsumentach, którzy kierując się taką wiedzą nie sięgają po produkty, które byłyby doskonałymi częściami zbilansowanej diety, np. przy walce z nadwagą i otyłością – komentuje Iwona Jacaszek Pruś.


Jak podkreśla, Coca-Cola jest firmą napojową, która posiada w swoim portfolio napoje o rożnej zawartości kalorii: o obniżonej zawartości lub bez kalorii. - Mamy takie produkty zarówno w kategorii napojów gazowanych (Coca-Cola Zero, Sprite ze stewią), herbatach gotowych do picia, napojach energetyzujących czy w tzw. wodzie smakowej (Kropla o zawartości poniżej 20 kcal). Ten kierunek nadal będziemy rozwijać, a nasza przewaga w tym zakresie pochodzi z faktu, że The Coca-Cola Company na świecie ma bardzo bogate i różnorodne portfolio, z którego my możemy czerpać – podsumowuje Iwona Jacaszek-Pruś.


Źródło: Portalspożywczy.pl

Dodaj do:   Dodaj kanał RSSRSS   Dodaj do facebook.comFacebook

pełna lista aktualności

Członkowie PFPŻ ZP

Dołącz do nas!
Serwis PFPŻ wykorzystuje pliki cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich zapis lub wykorzystanie.
Więcej informacji można znaleźć w Polityce prywatności.
Akceptuję politykę prywatności i wykorzystywania plików cookies w serwisie
zamknij