Legislacja
Food-Lex
 
Dodatki do żywności
i aromaty
 
Zanieczyszczenia
 
RWS - Referencyjne Wartości Spożycia
 
Trzymaj Formę !

   

 pl   en             
 
Jesteś tutaj: strona główna > AKTUALNOŚCI

AKTUALNOŚCI
Polskie słodycze idą w świat
Nasze słodycze z kakao szybko zdobywają dalekie rynki. Do 2016 roku największym rynkiem eksportowym tych produktów mogą zostać Chiny.

- Chiny w błyskawicznym tempie awansowały z czwartej dziesiątki do pierwszej trójki odbiorców polskiej czekolady - mówi „Rzeczpospolitej" Robert Antczak, odpowiedzialny za rozwój biznesu międzynarodowego w Banku Zachodnim WBK. - Jeśli takie tempo wzrostu eksportu się utrzyma, to w przyszłym roku możemy zobaczyć je na miejscu pierwszym. Lody też mają szansę. W 2014 roku Chiny - pod względem wartości sprzedaży czekolady i produktów spożywczych z kakao - wyprzedały tylko Wielka Brytania i Niemcy. Rok wcześniej Państwo Środka było dopiero 37. Tak duży skok był możliwy, ponieważ w minionym roku sprzedaż do Chin zwiększyła się niemal 14-krotnie i przekroczyła 61,2 mln euro. W tym samym czasie spadł eksport na Wyspy Brytyjskie i do naszych zachodnich sąsiadów. Coraz lepiej nasze czekolady i produkty z kakao radzą sobie także w Indiach i Algierii. W ubiegłym roku wartość ich eksportu do tych krajów poszła w górę o ponad 50 proc. Tak dobre wyniki na odległych rynkach sprawiają, że w zagranicznej sprzedaży polskich słodyczy rosną udziały tzw. krajów trzecich. W 2014 roku 20 proc. eksportu czekolady i kakaowych wyrobów cukierniczych przypadało na kraje poza UE, Ameryką Północną i Wspólnotą Niepodległych Państw. Rok wcześniej było to 17 proc., a w 2011 roku 13 proc. - podaje Zespół Monitoringu Zagranicznych Rynków Rolnych (FAMMU/ PAPA). - Rynki azjatyckie są dla nas istotne z punktu widzenia dalszego rozwoju działalności eksportowej - podkreśla Krzysztof Koszela, członek zarządu grupy Colian. Jej słodycze trafiają do Chin, Japonii, Korei Płd., Wietnamu, Jordanii, Hongkongu, Azerbejdżanu, Izraela, Uzbekistanu, Armenii, a także na Filipiny i Tajwan. Potencjał na rozwój w Państwie Środka mają ciastka i inne wyroby ze zbóż. - W Chinach nie są one składnikami powszechnej diety, ale raczej rzadkimi - i przez to pożądanymi - produktami. Dla polskich firm to szansa na sukces na tamtym rynku - uważa przedstawiciel BZWBK. 


Więcej w: Rzeczpospolita

Dodaj do:   Dodaj kanał RSSRSS   Dodaj do facebook.comFacebook

pełna lista aktualności

Członkowie PFPŻ ZP

Dołącz do nas!
Serwis PFPŻ wykorzystuje pliki cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich zapis lub wykorzystanie.
Więcej informacji można znaleźć w Polityce prywatności.
Akceptuję politykę prywatności i wykorzystywania plików cookies w serwisie
zamknij