Legislacja
Food-Lex
 
Dodatki do żywności
i aromaty
 
Zanieczyszczenia
 
RWS - Referencyjne Wartości Spożycia
 
Trzymaj Formę !

   

 pl   en             
 
Jesteś tutaj: strona główna > AKTUALNOŚCI

AKTUALNOŚCI
Nielsen: Herbata czarna stanowi 58,9 proc. rynku herbaty
Z danych Nielsena (dane roczne kończące się na lipcu 2013 r.) wynika, że rynek herbat w Polsce wart jest 1,295 mld zł, z czego herbata w torebkach warta jest 1,13 mld zł, liściasta - 112 mln zł, a granulowana - 46 mln zł.

Dane Nielsena pokazują, że herbata czarna stanowi 58,9 proc. krajowego rynku. Drugą pozycję zajmuje herbata ziołowa - 14,2 proc., trzecią - Earl Grey - 10,2 proc. Kolejne miejsca należą do takich herbat, jak: zielona - 8,1 proc., owocowa - 7,1 proc., czerwona - 1,3 proc. oraz pozostałe - 0,4 proc.


Zdaniem  ekspertów, Polacy tradycyjnie preferują herbatę czarną, choć jej sprzedaż spada. Wzrasta za to sprzedaż herbat zielonych, owocowych oraz czarnych aromatyzowanych. Herbaty czerwone i funkcjonalne mają utrzymywać poprzedni poziom sprzedaży.


(Źródło: pm, portalspozywczy.pl).


Dodaj do:   Dodaj kanał RSSRSS   Dodaj do facebook.comFacebook

pełna lista aktualności

Członkowie PFPŻ ZP

Dołącz do nas!
Serwis PFPŻ wykorzystuje pliki cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich zapis lub wykorzystanie.
Więcej informacji można znaleźć w Polityce prywatności.
Akceptuję politykę prywatności i wykorzystywania plików cookies w serwisie
zamknij