Legislacja
Food-Lex
 
Dodatki do żywności
i aromaty
 
Zanieczyszczenia
 
RWS - Referencyjne Wartości Spożycia
 
Trzymaj Formę !

   

 pl   en             
 
Jesteś tutaj: strona główna > AKTUALNOŚCI

AKTUALNOŚCI
Wywiad z prezesem Hoop Polska: Czeka nas rok wyzwań
O rynku napojów w Polsce, planach firmy Hoop i o jej restrukturyzacji z Martinem Mateášem, prezesem zarządu spółki Hoop Polska, rozmawia Weronika Kreczko.

- Ubiegły rok był trudny.

- Tak, to prawda. Jak wiadomo - nie udało nam się go zamknąć tak, jakbyśmy sobie tego życzyli. Staram się jednak nie patrzeć na to, co było, ale na to, co będzie.

Czeka nas trudny rok, rok wyzwań. W firmie Hoop jestem od listopada 2010 r. Do końca tego roku będziemy pracować nad usprawnieniem działalności we wszystkich obszarach naszego biznesu. Jestem przekonany, że przyniesie to efekty.

- Skąd te problemy?

- Dla naszej spółki to czas restrukturyzacji.

Poza tym na rynku wzrosły ceny surowców - chociażby preform czy cukru.

Jest to powiązane z cenami produktów i marżą na nich generowaną. Ceny surowców mocno uderzyły w producentów napojów. Już teraz możemy to zaobserwować.

Część producentów będzie musiała zdecydować się na podwyżki cen swoich towarów.

- A jak wyglądał początek tego roku?

- W pierwszym kwartale nie było widać większego zamieszania na rynku. Ale najważniejszy będzie drugi kwartał i sezon.

Decydująca będzie pogoda i sytuacja na rynku surowców.

- W pierwszym kwartale zanotowali już państwo poprawę - przychody w naszym kraju wzrosły o 8 proc. Czy w tym roku firma będzie już rentowna?

- Wierzę, że będzie. Kroki, które podjęliśmy w ramach restrukturyzacji będziemy kontynuować także w kolejnych latach: 2012-13, by nasza spółka była w dobrej kondycji.

- Cała Grupa w 2010 r. zanotowała około 13 mln zł zysku netto, przychody zmalały o niemal 19 proc. Jak na tym tle wyglądał rynek polski?

- Wyniki Hoop Polska są publikowane w ramach skonsolidowanych wyników całej Grupy. Złożyło się na nie wiele czynników.

Między innymi były to zmiany w naszym dziale sprzedaży, które ze względu na zmieniający się rynek nie odniosły efektów, jakich się spodziewaliśmy.

Teraz skupiamy się na wzmocnieniu działu sprzedaży w obszarach, gdzie do tej pory byliśmy słabsi i najważniejszych dla naszej obecności na rynku zagadnieniach.

- Co jest dla państwa najważniejsze? Hoop Polska będzie raczej porządkować portfolio niż wzmacniać sprzedaż?

- Będziemy robić i jedno, i drugie. Jak każda spółka na rynku, opieramy się na sprzedaży - dział sprzedaży to główne narzędzie, jakim dysponujemy. Będziemy wspierać zarówno kanał tradycyjny, jak i nowoczesny. Oba są bowiem ważne. Według naszych obserwacji rynek nowoczesny powoli rośnie, idzie w kierunku takim, jak w sąsiednich krajach: Czechach czy na Słowacji, i będzie nadal się umacniał.

(Źródło: www.portalspozywczy.pl).


Dodaj do:   Dodaj kanał RSSRSS   Dodaj do facebook.comFacebook

pełna lista aktualności

 

Komentarze

Dodaj komentarz


Członkowie PFPŻ ZP

Dołącz do nas!
Serwis PFPŻ wykorzystuje pliki cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich zapis lub wykorzystanie.
Więcej informacji można znaleźć w Polityce prywatności.
Akceptuję politykę prywatności i wykorzystywania plików cookies w serwisie
zamknij