Legislacja
Food-Lex
 
Dodatki do żywności
i aromaty
 
Zanieczyszczenia
 
RWS - Referencyjne Wartości Spożycia
 
Trzymaj Formę !

   

 pl   en             
 
Jesteś tutaj: strona główna > AKTUALNOŚCI

AKTUALNOŚCI
Już 18 mln zł wydano na promocję żywności
Już 18 milionów złotych wydano na realizację rozmaitych przedsięwzięć ze środków zgromadzonych na kontach Funduszy Promocji Żywności. Zdaniem Piotra Kondraciuka z Agencji Rynku Rolnego, która administruje funduszami, pozwoliło to różnym branżom spożywczym na atrakcyjne przedstawienie swojej oferty.

Ustawa o funduszach promocyjnych żywności obowiązuje już od półtora roku. Na jej podstawie utworzono odrębne Fundusze Promocji: Mleka, Mięsa Wieprzowego, Wołowego, Końskiego, Owczego, Owoców i Warzyw, Mięsa Drobiowego, Ryb, a także Ziarna Zbóż i Przetworów Zbożowych.

Tym ostatnim zarządza komisja, której przewodniczy Robert Padula. Uważa on, że dzięki Funduszom produkcja rolnicza będzie bardziej opłacalna, bo promocja przyczyni sie do zwiększenia popytu i wzrostu cen. Fundusz Ziarna Zbóż i Przetworów Zbożowych zrealizował już około dwudziestu projektów , przeznaczając posiadane środki także na szkolenia dla producentów zbóż.

Na Funduszu Promocji Ziarna Zbóż i Przetworów Zbożowych zebrano w ubiegłym roku około trzech milionów złotych.

Składki na Fundusze płacą rolnicy w wysokości 0,1% wartości sprzedawanego surowca, odprowadzają je podmioty skupujące.

Około 2,5 mln złotych zgromadzono na koncie Funduszu Promocji Owoców i Warzyw. Jak podkreśla Mirosław Maliszewski z komisji zarządzającej Funduszem , a zarazem prezes Związku Sadowników Rzeczpospolitej, środki zostały przeznaczone na wiele ważnych przedsięwzięć.

Były wśród nich : program dla szkół pod hasłem "5 razy dziennie owoce i warzywa", szkolenia dla sadowników przygotowujące ich do eksportu jabłek na rynek rosyjski i sfinansowanie uczestnictwa w Międzynarodowych Targach Owoców i Warzyw Fruit Logistica w Berlinie.

To jedna z największych tego rodzaju imprez na świecie. Tym razem odbędzie się w dniach od 9 do 11 lutego. Koszt przygotowania polskiego stoiska narodowego wyniesie milion złotych. 50% tej sumy będzie pochodzilo z Funduszu Promocji Owoców i Warzyw.

Związek Sadowników RP zamierza też złożyć wniosek o uzyskanie z Funduszu dofinansowania akcji promującej spożycie polskich owoców w Rosji i na Ukrainie. Dysponując kwotą w wysokości dwudziestu procent wartości przedsięwzięcia można starać się w Komisji Europejskiej o pozostałe 80% z budżetu unijnego.

Od początku wejścia w życie ustawy , czyli od lipca 2009 roku na kontach Funduszy Promocji Żywności zgromadzono łącznie około 50 mln. zł.

(Źródło: IAR)


Dodaj do:   Dodaj kanał RSSRSS   Dodaj do facebook.comFacebook

pełna lista aktualności

 

Dodaj komentarz

Komentarze

Twój podpis:
Twój komentarz:
Wpisz kod z obrazka:
 

Członkowie PFPŻ ZP

Dołącz do nas!
Serwis PFPŻ wykorzystuje pliki cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich zapis lub wykorzystanie.
Więcej informacji można znaleźć w Polityce prywatności.
Akceptuję politykę prywatności i wykorzystywania plików cookies w serwisie
zamknij